23 kwietnia 2024

Dwójka: Wycieczki do Lublina i Kozłówki

W dniu 16 października 2018 roku uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Hrubieszowie wybraliś się na wycieczkę do Muzeum Wsi Lubelskiej oraz Pałacu w Kozłówce.

Muzeum Wsi Lubelskiej z uwagą słuchaliśmy pani przewodnik. Poznaliśmy trudy życia ludzi mieszkających na wsi przed 100 laty. Odkryliśmy tajemnicę naszych przodków. Najciekawszą atrakcją były zwierzęta: kozy, konie i piękne perliczki. Dowiedzieliśmy się jak powstaje mąka oraz zobaczyliśmy wnętrze młyna. Wyobrażaliśmy sobie wszystkie trudności , które napotykały ludzi z „dawnych lat”.

W Muzeum Zamoyskich w Kozłówce zachwycił nas ogród i rosarium. Wnętrza pałacowe są pięknie zdobione i w niczym nie przypominają naszych współczesnych domów. Podziwialiśmy kryształowe żyrandole oraz wykwintne zastawy. Słuchając opowieści pani przewodnik poznaliśmy legendę herbu Zamoyskich „Jelita”.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze restaurację McDonald. Podróż była bardzo wesoła i upłynęła wśród śpiewów i śmiechu.

Wyjazd był bardzo udany, wiele się dowiedzieliśmy i nauczyliśmy.

Tekst: Ola Gawron, Jakub Góra, Wiktoria Fila,
Kamila Kaczoruk, Mateusz Grela

W dniu 16 października 2018 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Lublina i Kozłówki. Wyruszyliśmy pod opieką pani Anny Olejarz i pani Anny Budzyńskiej. Gdy byliśmy w Lublinie udaliśmy się do Muzeum Wsi Lubelskiej. Zobaczyliśmy młyn holenderski, domy biednych jak i bogatych mieszkańców wsi. Widzieliśmy także zwierzęta: króliki, konie, kozy, perliczki, kury i koguty. Następnie podziwialiśmy rynek XIX wiecznego miasteczka i kościół.

Następnie udaliśmy się do Pałacu Zamoyskich w Kozłówce. Na początek spacerowaliśmy parkowymi alejami, podziwialiśmy rosarium i powozownię. Podczas spaceru spotkaliśmy pawia lecz większość dzieci bardziej zainteresowała samo jeżdżąca kosiarka marki „Husqvarna”. Podczas zwiedzania pałacu poznaliśmy historię rodu Zamoyskich oraz samego obiektu. Z zaciekawieniem wsłuchiwaliśmy się w barwne opowieści pani przewodnik.

Po ciekawych przeżyciach udaliśmy się na obiad do restauracji McDonald. Niezdrowy, ale bardzo smaczny posiłek dostarczył nam energii po tak wyczerpującym dniu.

Zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy do domu.

Tekst: Oliwia Dziewiczkiewicz, Julia Buryła,
Filip Caboń, Mikołaj Białek, Patrycja Dżała

Dnia 16 października 18 klasa 6B pojechała na wycieczkę do Lublina i Kozłówki. Droga przepełniona była śpiewami i zabawą. W Muzeum Wsi Lubelskiej zobaczyliśmy jak żyli ludzie ponad sto lat temu. W Kozłówce zwiedzaliśmy Muzeum Zamoyskich oraz powozownię, Zobaczyliśmy jak zmieniły się czasy i warunki naszego życia. Spacerowaliśmy alejami pięknego parku i ogrodów pałacowych podziwiając różnobarwne róże. Pogoda nam sprzyjała, spacer był przyjemnością.

Ostatnią atrakcją klasowego wypadu była wizyta w McDonaldzie. Najedliśmy się do syta, a czas wypełniała nam wspaniała atmosfera. Droga powrotna minęła w zawrotnym tempie oraz śpiewach.