18 kwietnia 2024

Jak inwestują młodzi Polacy?

Banki stawiają na młodych Polaków. Większość aktualnych ofert instytucji bankowych kierowana jest do grupy potencjalnych klientów w przedziale wiekowym 22-44 lata. Dlaczego banki komercyjne działające na terenie naszego kraju decydują się na pozyskiwanie jak największej grupy młodych mieszkańców Polski? Wpływ na to ma co najmniej kilka czynników.

 

Młodzi Polacy chcą oszczędzać

To właśnie młodzi Polacy wykazują największą świadomość w kwestii konieczności nie tylko odkładania nadwyżek pieniędzy, ale również ich pomnażania. Co więcej, w przeciwieństwie do seniorów, wybierają nie tylko w pełni bezpieczne instrumenty inwestycyjne, ale również te obarczone ryzykiem utraty części albo nawet całości wniesionego kapitału – to między innymi fundusze inwestycyjne. 

Młodzi Polacy chcą pomnażać pieniądze szybko, dlatego są w stanie ryzykować. Wiadomo przecież, że fundusze inwestycyjne wykazują tym większe ryzyko, im są bardziej agresywne. Z drugiej strony, to właśnie duże ryzyko inwestycyjne pozwala generować jak największe zyski. Na takich klientach najwięcej zarabiają banki. 

Młody Polak to lojalny klient

Banki doskonale wiedzą, że pozyskanie młodego klienta, to świetna inwestycja na długie lata. Ten założy darmowe konto bankowe, ale już niedługo będą chcieli zaciągnąć kredyt hipoteczny albo pomnażać swoje oszczędności poprzez fundusze inwestycyjne. To te produkty banku pozwalają generować zysk. 

Co więcej, młodzi Polacy decydują się na produkty bankowe nie tylko wtedy, kiedy te są darmowe. Są w stanie ponieść koszty, ale chcą liczyć na duże korzyści. Inwestują agresywnie, łączą produkty bankowe, które gwarantują pomnażanie pieniędzy, ale pozostają przy tym lojalni. Wybierają oferty łączone, a banki chętnie proponują je na naprawdę korzystnych warunkach. Dzięki temu konkurencja pozostaje daleko w tyle. 

Młody Polak stawia na innowacje

To właśnie dzięki młodym Polakom banki mogą oszczędzać i redukować koszty, jakie wiążą się z prowadzeniem swojej działalności. Młodzi klienci zainteresowani są przede wszystkim bankowością mobilną. Dzięki temu można likwidować kolejne oddziały banku, bo obsługa produktów bankowych przebiega za pośrednictwem internetu. Online można nabywać kolejne produkty, takie jak konta bankowe, fundusze inwestycyjne, lokaty, konta oszczędnościowe czy zaciągać kredyty. Nie trzeba już stać w długich kolejkach. 

Co więcej, kontakt z bankiem dostępny jest przez całą dobę, w dowolnym miejscu na świecie, gdzie tylko jest dostęp do internetu. Młodzi Polacy stawiają na wygodę, nie chcą też tracić czasu. Swoje decyzje podejmują bardzo często impulsywnie i chcą szybko widzieć efekty swoich działań. Poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii mogą więc korzystać z usług bankowych w pełnym wymiarze, zgodnie z indywidualnymi potrzebami, oczekiwaniami oraz możliwościami. 

 

 

(tekst i fot. mat. sponsora)