19 kwietnia 2024

Jak otworzyć salon sukien ślubnych?

Interesujesz się modą? Lubisz bezpośredni kontakt z ludźmi? A może po prostu szukasz dobrego sposobu na własny biznes? Salon sukien ślubnych to dobra odpowiedź na każde z tych pytań. Ale uwaga! Droga do sukcesu nie należy do łatwych.

 

Salon sukien ślubnych – jak zacząć?

Analizując branżę łatwo możemy znaleźć pewne powtarzalne wzorce, o których powinien pamiętać każdy nowy adept w tym biznesie. To co ważne, nie musimy mieć specjalnej wiedzy z zakresu mody ślubnej, a naszym biletem wstępu może być jedynie (albo aż) przedsiębiorcza smykałka. Dalej jednak zaczynają się schody.

Ile sukni ślubnych na start?

Pierwszym problemem do przeskoczenia jest nabycie odpowiedniego lokalu. Musi to być przestrzeń nie tylko o odpowiednim metrażu, ale też zlokalizowana w atrakcyjnym z punktu widzenia klientów miejscu. Najlepiej jeśli lokal znajdzie się w pobliżu innych sklepów z odzieżą (choć niekoniecznie ślubną). Kolejnym ważnym elementem biznesowej układanki jest zawarcie umowy ze stałym dystrybutorem sukien ślubnych. Aby wybrać odpowiedniego partnera musimy jednak zrobić przynajmniej wstępne rozeznanie na temat marek sukni ślubnych, najbardziej atrakcyjnych fasonów i panującej w danym sezonie mody. Weźmy pod uwagę, że każda suknia ślubna to koszt co najmniej kilku tysięcy złotych, a w naszym salonie musi się pojawić ich co najmniej kilkadziesiąt. Łatwo więc obliczyć, że szacunkowy koszt otwarcia wyniesie nas od 50 do 80 tysięcy złotych.

Zadbaj o estetykę

W jak mało której branży, estetyka salonu sukien ślubnych ma fundamentalne znaczenie. To dzięki odpowiedniej ekspozycji kreacji możesz wygrać rywalizację z konkurencją. Dlatego przed uruchomieniem salonu porządnie rozplanuj jego wygląd. Zadbaj o detale i zastanów się, w jaki sposób wyróżnić najpiękniejsze suknie. Może to być specjalny piedestał albo efektowne podświetlenie. Postaraj się także o odpowiednio duże lustro, które pomoże przyszłej Pannie Młodej ujrzeć siebie w pełnej krasie.

Kogo zatrudnić?

Klientki salonów ślubnych cenią sobie porady doświadczonych pracowników. To oni będą budować markę i znaczenie twojej firmy. Dlatego postaraj się zadbać o nich jak najlepiej. Zainwestuj w ludzi, bo to może zwrócić się w dwójnasób. Dobrzy pracownicy salonu sukien ślubnych muszą interesować się modą i dobrze orientować się w najnowszych trendach. Oczywiście każdy z nich, jak mało kto musi mieć zdolność nawiązywania łatwych relacji z klientem. Kluczową umiejętnością jest jednak fachowa ocena kobiecej figury i dopasowanie pod tym kątem odpowiedniego fasonu sukni.

W arsenale personalnym warto mieć też jeszcze jedną perłę – utalentowaną krawcową. To obecnie zawód niedoceniany, a przecież dla twojego sklepu może być kluczowy. Dobra krawcowa poradzi sobie z każdym problemem i pomoże zrealizować nawet najtrudniejsze życzenie klienta.  

Zainwestuj w marketing

Musisz pamiętać, że rynek sukien ślubnych jest już mocno nasycony. Wiele zależy od miasta i regionu kraju, w którym chcesz rozpocząć działalność biznesową. Niewykluczone jednak, że niszą, która pozwoli ci przebić się z ofertą do klientów będzie Internet. Zainteresuj się możliwościami, które daje sieć. Po pierwsze przygotuj dobrą stronę internetową, a następnie zadbaj o jej marketing: przeprowadź sam lub zleć agencji działania SEO, a także efektywną kampanię Google Ads. Dzięki temu klienci poszukujący salonów z sukniami ślubnymi szybciej trafią na twoją ofertę. Nie zapomnij pozostawić na stronie dokładnych danych kontaktowych, w tym mapki Google z bezpośrednim przekierowaniem do nawigacji GPS.

Salon sukien ślubnych – czy warto?

Jak świat światem stoi, tak wesela i śluby będą się odbywać, a co za tym idzie Panny Młode będą poszukiwały sukien ślubnych skrojonych na swoją miarę. Twoja oferta może więc być odpowiedzią na ich potrzeby. Pamiętaj jednak, że oprócz początkowego kapitału, ważna jest też twoja determinacja w dążeniu do celu. Zwłaszcza pierwsze miesiące będą trudne i niestety nikt nie da ci gwarancji sukcesu. Co więcej, konkurencja będzie bacznie obserwować twoje działania. Jeśli jednak udanie przebrniesz przez ten czas, droga do spełnienia marzeń o własnym, ślubnym biznesie będzie otwarta!

Cloo.pl

ul. Mikołowska 17
40-067 Katowice tel. 662 446 156 
e-mail: katowice@cloo.pl

 

 

 

(tekst i fot. mat. sponsora)