19 kwietnia 2024

Kościuszko: Wycieczka w Bieszczady

Pod koniec maja uczniowie hrubieszowskiego Zespołu Szkół nr 3, aby odpocząć od szkolnej rutyny, wybrali się na 3-dniową wycieczkę w Bieszczady.

Dnia 31 maja 2017 r. klasa I A wraz z klasą II A aby odpocząć od szkolnej rutyny postanowili wybrać się na 3-dniową wycieczkę w Bieszczady.

Wyprawa rozpoczęła się o godzinie 8:00 zbiórką pod szkołą. Pierwszym przystankiem był Przemyśl, który jest jedyny miastem w Polsce kojarzonym ze Szwejkiem, znaną postacią powieści Jaroslava Haszka „Przygody dobrego wojaka Szwejka”. Dzięki naszemu przewodnikowi, posiadającemu ogromną wiedzę na temat Przemyśla poznaliśmy przeszłość tego urzekającego miasta – zwiedziliśmy Twierdzę, Sobór św. Jana Chrzciciela oraz Zamek Kazimierzowski, o którym pan przewodnik nam wiele opowiedział.

Następnego dnia dotarła do nas klasa IIC i razem wyruszyliśmy na Połoninę Wetlińską. Podejście było długie i mozolne, ale udało nam się wejść aż pod szczyt Smerek. Naszą bazą noclegową była Berezka, gdzie naprawdę miło spędziliśmy czas – można było zagrać w siatkówkę, w piłkę nożną lub po prostu posiedzieć przy ognisku.

W piątek wybraliśmy się na spacer po solińskiej zaporze wodnej. W drodze powrotnej czekała na nas już ostatnia atrakcja – zwiedzanie Parku Etnograficznego w Sanoku, szczycącego się największą ilością obiektów wśród wszystkich polskich skansenów.

Tak zakończyliśmy naszą wycieczkę, z której każdy wrócił zadowolony.