25 kwietnia 2024

Spotkanie władz miasta z organizacjami pozarządowymi

W czwartek 21 maja 2015 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta odbyło się spotkanie organizacji pozarządowych z władzami samorządowymi dotyczące Lokalnego Indeksu Jakości Współpracy.


Celem spotkania było dokonanie samooceny jakości współpracy organizacji pozarządowych z administracją publiczną w mieście. Ocena współpracy przeprowadzona została w kontekście jej trzech najważniejszych aspektów:

1. Współpracy jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych w zakresie tworzenia polityk publicznych.

2. Współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych.

3. Infrastruktury współpracy i tworzenia warunków do rozwoju aktywności społecznej.


Samorząd reprezentował burmistrz Tomasz Zając i jego zastępca Marta Majewska oraz pracownicy UM: Marta Mazek, Izabela Zin i Wacław Mucha.

W tym spotkaniu wzięli udział przedstawiciele organizacji pozarządowych:

1. Zofia Szpyrka – Stowarzyszenie Diabetyków
2. Stanisława Aranowska – Stowarzyszenie Amazonki Hrubieszów
3. Maria Dębicka – Polski Związek Niewidomych
4. Paweł Tarasiuk – Stowarzyszenie „Kres”
5. Mateusz Chmarzyński – MKS Unia Hrubieszów
6. Marianna Warzybok – Stowarzyszenie Amazonki Hrubieszów
7. Leokadia Owsik – AK Hrubieszów
8. Irmina Drawdzik – PCK 
9. Marcin Nadulski – PCK
10. Halina Bogatko – ŚDS Hrubieszów
11. Kosakowski Marcin – Stowarzyszenie Bezpieczny Powiat Hrubieszowski
12. Małgorzata Cios – Stowarzyszenie Edukacyjne „Razem” 
13. Łucja Hojda – Polski Związek Niewidomych
14. Tadeusz Panasiewicz – Stowarzyszenie Trzeźwościowe „Lumen”
15. Justyna Krawczyk – LOT Gotania
16. Leszek Wołos – ZHP Hufiec Hrubieszów
17. Marek Watras – LOT Gotania
18. Agata Malon – Stowarzyszenie „Mamy Siebie”
19. Małgorzata Dobrowolska Pawluk – Stowarzyszenie „Mamy Siebie” 
20. Małgorzata Kudiuk – Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób Upośledzonych Umysłowo
21. Zbigniew Krawczuk – UKS „Ogólniak”
22. Edyta Dobosz-Maciuk – SAAK
23. Zygmunt Klimowski – FIL (Moderator).


Podczas spotkania przyjęto następujące rekomendacje dotyczące współpracy władz samorządowych z organizacjami pozarządowymi:

1. Przeslanie przez Urząd Miasta Hrubieszowa ankiety do stowarzyszeń, a następnie umieszczenie danych w odpowiedniej zakładce na stronie internetowej.

2. Upowszechnienie adresu mailowego do kontaktu z organizacjami pozarządowymi.

3. Informacje o najważniejszych imprezach będą zamieszczane w kalendarzu imprez miasta, informacje o nagłych imprezach będą zamieszczane na bieżąco.

4. Organizacje odpowiednio wcześniej będą informowały o imprezach przesyłając informacje do zamieszczenia w kalendarzu imprez.

5. Organizacje będą uczestniczyły przy współtworzeniu programów i strategii, oraz będą konsultować ewentualne poprawki. 

6. Szerzej upowszechnić konsultacje dotyczące programu współpracy. 

7. Strategia rozwoju miasta powinna być konsultowana z organizacjami pozarządowymi, z młodzieżą i osobami niepełnosprawnymi.

8. Utworzenie Rady Pożytku Publicznego przy Urzędzie Miasta Hrubieszowa.

9. Powstanie procedur udostępniania lokali, mienia komunalnego organizacjom pozarządowym.

10. Powołanie inicjatywy lokalnej w budżecie miasta.

11. Organizacje wyrażają chęć aktywnego uczestnictwa w ocenie rocznego programu współpracy.

12. W miarę możliwości stworzyć fundusz pożyczkowy, wkładu własnego dla małych organizacji, oraz rozważyć powstanie budżetu obywatelskiego.

13. Pomoc w nawiązywaniu kontaktów międzynarodowych organizacjom.

14. Utworzenie Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych.

15. Zorganizowanie stałych spotkań tylko dla organizacji pozarządowych z samorządem i wspierania Forum hrubieszowskich organizacji pozarządowych.

16. Wyznaczenie pracownika Urzędu Miasta, który będzie miał więcej czasu na pracę z organizacjami pozarządowymi.

 

 

źródło i fot. UM Hrubieszów