18 kwietnia 2024

Wycieczka doliną Bugu

W dniu 6 września 2019 r. odbyła się wycieczka uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej w Alojzowie wraz z opiekunami doliną Bugu.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy w mieście Hrubieszów. Przemieszczaliśmy się autokarem słuchając ciekawych opowieści pana przewodnika Jacka Fuchsa o urodzonych tu sławnych ludziach, ich dokonaniach oraz miejscowych zabytkach.

Następnie dotarliśmy do miejscowości Gródek, gdzie spacerując podziwialiśmy piękno przyrody. Zwiedziliśmy Grodzisko będące w okresie wczesnego średniowiecza Grodem Wołyń, wchodzącym w skład Grodów Czerwieńskich. Mieliśmy również możliwość spojrzenia na piękny krajobraz Doliny Bugu z wysokości wieży widokowej.

Kolejny etap naszego wyjazdu obejmował miejscowość Kryłów, gdzie przeszliśmy przez most linowy, zwiedziliśmy ruiny zamku obronnego, aby na koniec spaceru dotrzeć do punktu widokowego. Tutaj rozpościerały się malownicze nadbużańskie widoki wypełnione kojącą ciszą i bogatą historią. W tak pięknym miejscu zatrzymaliśmy się, aby odpocząć i przygotować posiłek z grilla, który smakował wyśmienicie. Następnie ścieżką dydaktyczno – przyrodniczą przeszliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Warto było przejść i zobaczyć miejsca, w których stykają się dwie kultury tworzące wyjątkową atmosferę. Na trasie mogliśmy podziwiać także wiele mniej znanych obiektów, jednak niezwykle interesujących ze względu na związek z historycznymi wydarzeniami czy osobami. Wspaniałe obiekty i historie przedstawione przez profesjonalnego przewodnika turystycznego zachwyciły każdego z uczestników wycieczki.