Klienci ZUS powoli „przenoszą się” do internetu

Klienci coraz chętniej kontaktują się Zakładem Ubezpieczeń Społecznych przez internet i telefonicznie. Ale to nie znaczy, że placówki instytucji opustoszały. W ubiegłym roku sale obsługi Oddziału ZUS w Biłgoraju zanotowały ponad 370 tysięcy wizyt.

Reklamy

 

Każdy pracownik sali obsługi klientów średnio w miesiącu przyjmuje w granicach 540 osób. Mieszkańcy regionu najczęściej odwiedzają ZUS w sprawach emerytur i rent. W pierwszej połowie tego roku w placówkach Oddziału ZUS w Biłgoraju było już prawie 80 tys. takich wizyt. Do tego 54,7 tys. odwiedzin w sprawach ubezpieczeń i składek, 37,2 tys. – w sprawach zasiłków, a prawie 6,4 tys. razy w salach obsługi gościli lekarze. Mimo to przeciętny czas oczekiwania na rozmowę z pracownikiem ZUS wynosi nieco ponad pięć minut.

Żeby jeszcze bardziej usprawnić obsługę klientów w kluczowych dla nich sprawach, Zakład uruchomił usługi doradców. W ubiegłym roku pojawili się doradcy emerytalni, a w tym roku: doradcy płatników składek i doradcy do spraw elektronicznych zwolnień lekarskich.

Część klientów, którzy dotychczas osobiście odwiedzali placówki ubezpieczyciela, teraz korzysta z internetowego i telefonicznego kontaktu z instytucją. Coraz więcej osób ma dostęp do Platformy Usług Elektronicznych ZUS – zarejestrowało się w niej już 2,4 mln klientów. Platforma daje im wgląd online do ich kont w ZUS oraz pozwala składać wnioski i dokumenty przez internet. Od 2016 roku klienci złożyli za pośrednictwem portalu ponad 9 milionów elektronicznych wniosków. Rośnie również liczba połączeń telefonicznych obsługiwanych przez infolinię ZUS. W ubiegłym roku było to już 3,7 mln połączeń, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r. 

 

źródło: ZUS