23 kwietnia 2024

Kolonie ZTU w Brodzicy

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Hrubieszowie informuje, że w miejscowości Brodzica (gmina Hrubieszów) zakończyły się pięciodniowe półkolonie organizowane w ramach akcji „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, w wybranych dniach z okresu: 24.06.2008 r. – 18.07.2008 r.

W przedsięwzięciu udział wzięło 35 dzieci z Brodzicy. Czterodniowy wypoczynek organizowany był w formie biwaku w miejscowości Krasnobród. Dzień piąty to wycieczka do Chełma i Zamościa.

24.06.2008 r. wtorek – pierwszy dzień kolonii

Przybycie do Krasnobrodu. Zaraz po rozlokowaniu w ośrodku agroturystycznym wszyscy koloniści zebrali się na spotkaniu organizacyjnym. Tam powstał kontrakt, którego treść negocjowali koloniści z kadrą obozu. Po obiadku wszyscy udali się zapoznać z zalewem. Tam po spotkaniu z ratownikiem wszyscy oddali się zabawom wodnym.

Wieczorem po kolacji odbyły się zabawy: w „podchody”, konkurs na piosenkę, wiersz czy też dramę związana z profilaktyką uzależnień.

25.06.2008 środa – drugi dzień

Drugiego dnia zwiedzaliśmy punkt widokowy, z którego podziwialiśmy panoramę Krasnobrodu.

Po południu udaliśmy się na kąpielisko, później odbyły się zajęcia sportowe. Wieczór upłyną nam na zabawach integracyjnych.

26.06.2008 czwartek – trzeci dzień

Tego dnia postanowiliśmy zwiedzić Kapliczkę na wodzie, Sanktuarium i muzeum w Krasnobrodzie. Po obiadku gospodarz ośrodka, w którym mieszkaliśmy zaprosił nas na przejażdżkę konną po wąwozach krasnobrodzkich. Po wycieczce udaliśmy się tradycyjnie na kąpielisko. Wieczorem odbyła się dyskoteka połączona z konkursem karaoke.

27.06.2008 piątek – dzień czwarty

Ostatniego dnia kolonii udaliśmy się na pieszą wycieczkę do Góry Świętego Rocha. Po południu nadszedł czas pakowania się i pożegnania z właścicielami agroturystyki i zaprzyjaźnionymi ratownikami.

18.07.2008r. Wycieczka do Chełma i Zamościa

Program dnia przewidywał wycieczkę do Chełma oraz Zamościa. Rano zwiedziliśmy Chełmskie Podziemia Kredowe, tam spotkał się z nami Duch Bieluch – obiecał spełnić nasze marzenia. Po wyjściu z podziemi zwiedziliśmy rynek i zabytki w Chełmie. Następnie udaliśmy się do Zamościa gdzie miło spędziliśmy czas na krytej pływalni.