25 kwietnia 2024

Mircze: Z biblioteką w górach

Klub Seniora w Mirczu zrealizował swoje kolejne działanie przy wsparciu Gminnej Biblioteki Publicznej w Mirczu. Tym razem za cel obrano Kraków i Zakopane.

Grupa licząca sobie prawie 30 osób spędziła 3 dni, w trakcie których był czas na integrację, zabawę i śpiew, ale także na zadumę i wzruszenia. Jak zwykle pogoda była po naszej stronie i bez przeszkód zrealizowaliśmy wszystkie punkty wycieczki.

Warto wspomnieć o fakcie rozpiętości wiekowej w grupie (seniorzy, dorośli, młodzież), co dodatkowo nadało nowego wyrazu naszej wycieczce, która stała się okazją do nawiązywania relacji międzypokoleniowych.

Od 10 do 12 września wycieczkowicze odwiedzili wiele doniosłych i pięknych miejsc. Pierwszy dzień przeznaczono na Kraków. Tam zwiedziliśmy: Wzgórze Wawelskie, Katedrę Wawelską, Dzwon Zygmunta, krypty, dziedziniec zamkowy, okno papieskie na ul. Franciszkańskiej, Sukiennice, Rynek Główny, Bazylikę Mariacką oraz Barbakan. Po czasie wolnym, który pozwolił na poznanie klimatu Grodu Kraka, udaliśmy się na nocleg do Zakopanego.

Następnego dnia w pierwszej kolejności udaliśmy się pod Wielką Krokiew, gdzie okazało się, że wycieczka z Mircza ma szczęście – na skoczni odbywał się właśnie trening skoczków narciarskich. Na własne oczy mogliśmy podziwiać ten sport z bliska. Kolejnymi miejscami w programie były: Krzeptówki, kościół Matki Boskiej Fatimskiej, cmentarz na Pęksowym Brzysku. Tu był czas na wspomnienia o bł. Janie Pawle II. Mogliśmy się przekonać o sile wiary górali i ich przywiązaniu do tradycji i tożsamości lokalnej. Na zakończenie wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę by podziwiać panoramę Tatr i Zakopanego. Ale największe przeżycia związane były ze zjazdem z Butorowego Wierchu na wyciągu krzesełkowym. Dla znakomitej większości było to nowe doświadczenie połączone z przepięknymi widokami.

Ostatni dzień pobytu w górach został przeznaczony na swobodne zwiedzanie centrum Zakopanego. Chętni mogli wjechać kolejką na Kasprowy Wierch. Znaleźli się tacy i spędzili prawie 3 godziny na wysokości prawie 2 tysięcy metrów n.p.m. wędrując po tatrzańskich ścieżkach. Warunki pogodowe okazały się wyśmienite. Po zakupieniu oscypków, bryndzy oraz pamiątek udaliśmy się w drogę powrotną do Mircza.

GBP Mircze oraz Klub Seniora dziękują wszystkim za wspaniałą atmosferę i przeżycia. Organizacją wycieczki zajęło się Biuro Podróży LAGUNA TOUR z Hrubieszowa – DZIĘKUJEMY!