16 kwietnia 2024

Pismo w sprawie połączeń kolejowych z Zamościa

Zamość

Dziękuję za przekazaną do mojego Biura Poselskiego odpowiedź Dyrektora Biura Zarządzania Produktami kierowanej przez Panią Prezes spółki w sprawie marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów PKP InterCity w odniesieniu Polski Wschodniej.

i>Szanowna Pani
Lucyna Krawczyk
p.o. Prezesa Zarządu PKP InterCity

Dziękuję za przekazaną do mojego Biura Poselskiego odpowiedź Dyrektora Biura Zarządzania Produktami kierowanej przez Panią Prezes spółki w sprawie marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów PKP InterCity w odniesieniu Polski Wschodniej.

Niestety, sprawdziły się obawy, jakie były mi przekazywane przez mieszkańców Zamojszczyzny w zakresie braku zabezpieczenia odpowiedniego taboru na realizację połączeń kolejowych trzech par pociągów relacji Lublin-Poznań (Świnoujście)-Lublin, Lublin-Wrocław-Lublin oraz Lublin-Bydgoszcz-Lublin.

Jednocześnie należy podnieść, iż mieszkańcy naszego regionu wyrażają satysfakcję, iż od 1 marca b.r. kurował będzie pociąg na trasie Zamość–Zielona Góra. Z drugiej jednak strony są zaniepokojeni faktem braku odpowiednich działań, które mogłyby skutecznie przyczynić się do zwiększenia chęci skorzystania ze świadczonych w tym zakresie usług kolejowych.

Wskazują m.in. na niedociągnięcia w zakresie aktywnych działań marketingowych w celu poinformowania opinii publicznej o kursującym pociągu Zamość-Zielona Góra, Zielona Góra-Zamość. Wg. planowanego rozkładu jazdy w/w pociąg nie będzie zatrzymywał się na stacjach kolejowych miast województwa podkarpackiego, takich jak: Nowa Dęba czy Głogów Małopolski.

Wydaje się, iż słusznie obawiają się, iż w dalszej perspektywie może to skutkować decyzją o likwidacji odtworzonego połączenia kolejowego. I tak jak w we wrześniu 2009r. zostaną poinformowani o braku rentowności i wynikających stąd strat finansowych przewoźnika.

Mając na uwadze powyższe, uprzejmie proszę Panią Prezes o odpowiedź na następujące pytania:

1. Jakie działania marketingowe zostały podjęte w kierowanej przez Panią Prezes spółce w celu właściwego upowszechnienia informacji o uruchomieniu od 1 marca b.r. połączenia kolejowego Zamość-Zielona Góra, Zielona Góra-Zamość, zwłaszcza wśród mieszkańców południowej części naszego kraju chętnie odwiedzających Zamość i Roztocze?

2. Z czego wynika fakt, iż w/w pociąg nie zatrzymuje się na stacjach kolejowych miast Nowa Dęba oraz Głogów Małopolski?

3. Za jakich powodów pociąg, który nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach, odcinek Stalowa Wola-Rzeszów, będzie pokonywał tę trasę dłużej niż pociągi regionalne zatrzymujące się na wszystkich stacjach i przystankach?

4. Czy pasażerowie na w/w trasie będą mieli zapewnioną możliwość skorzystania z dworców kolejowych m.in. w Zamościu?

Poseł na Sejm RP
Sławomir Zawiślak