19 kwietnia 2024

Wycieczka w Bieszczady uczniów Gminnego Gimnazjum im. Bolesława Chrobrego w Kozodawach

W dniach od 28 do 29 września 2013 odbyła się wycieczka w Bieszczady. Brali w niej udział uczniowie Gminnego Gimnazjum im. Bolesława Chrobrego w Kozodawach. Celem wycieczki było poznanie pięknego, górskiego krajobrazu i historii tego regionu.

Wyruszyliśmy spod szkoły o godzinie 6:20, a na miejscu, czyli w Lesku byliśmy o godzinie 11. Po zjedzeniu późnego śniadania poznaliśmy naszego przewodnika, który towarzyszył nam przez dwa dni wycieczki. Autobusem przejechaliśmy obok zapory w Myczkowcach, a następnie odwiedziliśmy ogród biblijny, który wykonała dr Zofia Włodarczyk. Potem udaliśmy się do Parku Miniatur Świątyń. Po zwiedzeniu obu miejsc pojechaliśmy nad zaporę w Solinie. Poznaliśmy historię jej powstania i funkcjonowania. Mieliśmy też czas na kupienie pamiątek i robienie zdjęć. Następnym etapem wycieczki było przepłynięcie statkiem Jeziora Solińskiego. Podczas rejsu zachwycaliśmy się cudownymi widokami i słuchaliśmy szant. Na tym zakończył się pierwszy dzień zwiedzania Bieszczad.

Sobotni poranek zaczął się niewinnie, pogoda dopisywała – humory również. Naszym dzisiejszym celem była  Połonina Wetlińska . Ponad  4  godziny pokonywaliśmy wyznaczoną trasę. Był to niezły sprawdzian wytrzymałości organizmu i silnej woli. Zmęczeni, ale zadowoleni i zachwyceni krajobrazem oraz doznanymi wrażeniami, pojechaliśmy do Leska na pyszny obiad.

W drodze powrotnej wszyscy wspominali to, co się wydarzyło. Z uśmiechami na twarzy, ale i lekkim rozczarowaniem, że to już koniec wycieczki, dotarliśmy do domu. W pełni zgadzamy się ze słowami poety Wincentego Pola : „Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”.

Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia pięknych, malowniczych Bieszczad.