Chcesz zacząć biegać? Sprawdź, jakie argumenty przemawiają na korzyść tej dyscypliny

Coraz więcej Polaków biega. Moda na zdrowy styl życia sprawiła, że wiele osób podniosło się z kanap i zaczęło w sposób bardziej aktywny spędzać czas wolny. Zobacz, jakie argumenty przemawiają za włączeniem biegania do swojej codziennej rutyny.

Reklamy

Argument numer 1: pełna dowolność czasowa

Nie jesteś uzależniony od godzin otwarcia siłowni. Możesz biegać w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Nie ogranicza Cię również zakup drogiego sprzętu, bo jedyne, czego tak naprawdę potrzebujesz, by zacząć czerpać korzyści płynące z tej aktywności fizycznej to dobre buty do biegania. Pozwolą Ci uniknąć bolesnych kontuzji.

Argument numer 2: poprawa kondycji, mięśni i stawów

Regularne bieganie sprawi, że nie będziesz mieć problemów z wchodzeniem po schodach i nie dostaniesz zadyszki, gdy będziesz podbiegać do odjeżdżającego autobusu. Poprawi się ogólna kondycja Twojego organizmu. Bieganie wzmacnia mięśnie i stawy – o ile dopasuje się intensywność i tempo treningów do własnych możliwości fizycznych.

Argument numer 3: spalanie tkanki tłuszczowej

Bieganie to również ulubiony sport tych osób, które chcą zrzucić nadmiar kilogramów. Godzina biegania w średnim tempie pozwala pozbyć się (w zależności od wieku i wagi biegacza) od 350 do nawet 500 kalorii. Zajrzyj do sklepu https://www.budujmase.pl/sklep/, aby sprawdzić, które suplementy diety wesprą Cię w zdrowym gubieniu wagi.

Argument numer 4: zwiększenie wydolności serca i płuc

Bieganie świetnie wpływa na poprawę wydolności serca i płuc. Układ oddechowy staje się mocniejszy, a do organizmu trafia więcej tlenu – i to przy mniejszej liczbie wdechów. Poprawia się ukrwienie serca i zmniejsza się ryzyko zapadalności na choroby układu krążeniowo-oddechowego aż o 30%.

Argument numer 5: zmniejszenie ryzyka osteoporozy

Na skutek naturalnych procesów starzenia organizmu z każdym rokiem tracimy około 1% gęstości kości. Można na szczęście temu przeciwdziałać. Wystarczy uprawiać treningi cardio. Bieganie jest jedną z takich form. Regularne przebieżki pozwalają wzmocnić układ kostny i ograniczyć ryzyko wystąpienia w przyszłości osteoporozy.

Argument numer 6: poprawa samopoczucia i jakości snu

Istnieje całkiem spora grupa osób, które biegają wyłącznie dla przyjemności. Wytwarzające się podczas aktywności fizycznej endorfiny wspaniale oddziałują na układ nerwowy. Pozwalają się zrelaksować, pozbyć się stresu i napięcia oraz uwolnić umysł. Bieganie będzie zatem wspaniałym zakończeniem ciężkiego dnia w pracy. Więcej pozytywnej energii przekłada się na lepszy dzień, wyższą samoocenę i głębszy sen, a co za tym idzie – lepszą regenerację organizmu.

Argument numer 7: praca nad własnym charakterem

Sport wyrabia w człowieku pożądane cechy, takie jak sumienność, obowiązkowość, wytrwałość i dążenie do celu. Wpływają one także na inne aspekty jego życia, między innymi na pracę zawodową. Osobom aktywnym fizycznie łatwiej radzić sobie z porażkami i podnosić się po niepowodzeniach.

(tekst i fot. mat. partnera)