25 kwietnia 2024

Content marketing – dlaczego warto go wdrożyć?

Content marketing to zbiór działań mający na celu pozyskanie klienta poprzez przyciągnięcie jego uwagi przydatną i atrakcyjną dla niego treścią. Obecnie odchodzi się już od wyskakujących w każdym oknie reklam i bezmyślnie wysyłanych e-maili z ofertą promocyjną. Teraz klientom należy zapewnić coś więcej, aby to właśnie z nami chcieli nawiązać współpracę. W tym obszarze niezbędne jest wdrożenie content marketingu.

 

Tanie przyciągnięcie uwagi

Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najtańszych i najprostszych sposobów na reklamę. Użytkownicy poszukujący specjalistycznych treści znajdą na nim potrzebną wiedzę, tym samym budując zaufanie do marki, a droga od bloga do naszego sklepu jest krótka. Spełniając realne potrzeby klienta mamy większe prawdopodobieństwo, że przy kolejnym zakupie w pierwszej kolejności zwróci się do nas, aby sprawdzić ofertę. Ponadto na blogu możemy zawrzeć informacje dotyczące promocji, nowości czy wyprzedaży, bez konieczności opłacania reklam w innych miejscach.

Lojalny klient

Przeglądanie danego produktu zazwyczaj nie trwa dłużej niż kilka sekund i dokładnie tyle masz czasu, aby przyciągnąć i zainteresować nim klienta. Towary dostępne na rynku się powtarzają, więc każdy zainteresowany jest na wagę złota. Jednoznacznie z tego wynika, że lojalny klient to najlepszy klient, bo jest tym, który wybiera naszą markę ponad innymi. Trzeba jednak o niego mocno dbać. Jak? Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, czyli wdrażając content marketing do swoich działań.

Pozycja eksperta

Nagrywanie wideo i pisanie specjalistycznych artykułów czy poradników to genialny sposób na kreowanie wizerunku siebie i swojej marki. Dzięki wartościowym treściom pokazujemy docelowym klientom, że jesteśmy ekspertem w danej dziedzinie i chcemy się naszą wiedzą i doświadczeniem z nimi dzielić. To buduje obopólne zaangażowanie w proces wyboru, podobnie jak w przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym, gdzie sprzedawca przekazuje nam wszystkie szczegóły dotyczące danego produktu i pomaga wybrać najlepszą opcję.

Optymalizacja strony

Umiejętnie wykorzystany content marketing wpływa pozytywnie na SEO, czyli optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w większości przypadków gwarantuje zwiększenie się ruchu na stronie, a w następstwie wzrost liczby potencjalnych klientów. Nie jest to oczywiście jedyne działanie w zakresie optymalizacji, które pomoże nam w wywindowaniu naszej strony, ale na pewno jest jednym z najłatwiejszych do wykonania.

Długotrwałość efektów

Content marketing w porównaniu do kampanii reklamowych w mediach społecznościowych przewyższa je w jednym bardzo istotnym aspekcie – czasie trwania. Reklamy na Facebooku czy w innych mediach mają określone ramy czasowe zależne od naszych funduszy. Content marketing natomiast zostaje na dłużej, ponieważ nawet po zakończeniu działań z nim związanych zamieszczone treści pozostają w Internecie. Jeśli są ponadczasowe to użytkownicy będą nieustanie na nie kierowani.

Content marketing to zbiór działań, dzięki którym wizerunek naszej marki może tylko zyskać. Wszystkie działania prowadzone w tym obrębie podnoszą naszą pozycję na rynku i powodują, że użytkownicy będą częściej kierowani na naszą stronę.

Źródło: Agencja Marketingowa z Wrocławia – ClueGroup

 

 

fot. mat. sponsora