Czy warto i jak założyć hurtownię internetową?

Wiele hurtowni zastanawia się obecnie czy jest sens prowadzenia działalności w Internecie, sprzedaż internetowa bowiem zdominowana jest przez sklepy internetowe, występujące w modelu B2C, czyli business-to-consumer. Hurtownia internetowa to jednak coraz bardziej popularne rozwiązanie, choć nie wszystkie firmy oferujące oprogramowanie takie jak sklep internetowy uwzględniają w ofercie również model sprzedaży dla hurtowni. Do prowadzenia hurtowni w Internecie niezbędna jest platforma B2B pochodząca od zaufanego producenta oprogramowania.

Założenie hurtowni internetowej

Pierwszym krokiem oczywiście jest wybór dedykowanej platformy, która umożliwi założenie hurtowni internetowej. Wybrana przez nas platforma B2B musi spełniać określone założenia i funkcjonalności. Warto, więc przed wybraniem konkretnej opcji dokładnie przeanalizować producentów tego typu oprogramowania i ich oferty. Jedną z firm oferujących rozwiązania dla hurtowni internetowych jest CStore, specjalizujących się zarówno w platformach dla działalności w modelu B2C, czyli dla sklepów internetowych, jak i również dla hurtowni działających w modelu B2B. Platforma do sprzedaży hurtowej, jaką oferuje ta firma, pozwala w pełni zautomatyzować proces sprzedaży, a także jest integralna z innymi systemami, np. ERP, które są często używane jako pomoc w zarządzaniu procesami firmy.

Jeśli już zdecydujemy się na określoną ofertę danej firmy, należy się skontaktować z jej specjalistami w celu założenia platformy i dostosowania jej do własnych potrzeb. Po jej założeniu i skonfigurowaniu można przystąpić już do uzupełnienia oferty produktowej do sprzedaży.

Jakie możliwości powinna posiadać platforma dla hurtowni?

Aby prowadzenie hurtowni przez Internet było bezproblemowe, wybrana platforma B2B powinna posiadać niezbędne funkcjonalności. Sprzedaż nie przebiegałaby tak sprawnie przykładowo bez integracji platformy z popularnymi systemami płatności, czy przewoźnikami. Kolejną sprawą jest możliwość modyfikacji strony pod kątem wyglądu, czy np. pozycjonowania. Jeśli dostajemy duże możliwości modyfikacji strony, możemy w łatwy sposób zoptymalizować ją pod kątem SEO, co jest przydatne w przypadku, gdy chcemy promować stronę w Internecie. Oprócz tego powinna posiadać inne niestandardowe opcje takie jak m.in. możliwość wprowadzenia rabatów i promocji, możliwość przeglądania oferty w postaci katalogu dla niezalogowanych użytkowników, możliwość zamówień cyklicznych itd.

Dlaczego warto zainwestować w to rozwiązanie?

Każda hurtownia bez wątpienia powinna rozważyć opcję przejścia z działalnością do Internetu, gdyż jest to miejsce ogólnodostępne i o dużych zasięgach, a promowanie firmy z użyciem marketingu internetowego może przynieść duże korzyści. Stronę hurtowni internetowej można wypromować tak jak każdą inną, za pomocą np. pozycjonowania w wyszukiwarkach, czy reklam płatnych. Sposobów jest wiele, a dzięki nim zwiększa się prawdopodobieństwo dotarcia do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, co z kolei przyczynić się może do zwiększenia sprzedaży i powiększenia przychodów.

Oprócz oczywistych kwestii łatwiejszego promowania firmy dochodzą jeszcze inne, związane z automatyzacją pracy i kosztami. Platforma B2B z pewnością ułatwia nie tylko sam proces sprzedaży, ale kontrolę nad stanem magazynowym hurtowni i pozwala zaoszczędzać czas pracowników. Prowadzenie platformy hurtowej nie jest również obarczone dużymi kosztami miesięcznymi. Dla klienta hurtowni jest zaś to łatwiejszy dostęp do oferty i możliwość zakupu produktów 24h na dobę, bez konieczności uprzedniego kontaktowania się z firmą.