18 kwietnia 2024

Dwójka: Wycieczka do Mościsk, Ognisko u Gotów

Mościska koło Woli Zyckiej to niewielka miejscowość gdzie na terenie kilku hektarów położony jest Park Edukacji i Rozrywki inaczej zwany FARMĄ ILUZJI.

W dniu 12.06 kl.IIb i IVa pod opieką p I.Kociach, R.Rząd i rodziców udała się na wycieczkę aby zobaczyć cóż to FARMA ILUZJI. Po około 200 km podróży ujrzeliśmy położny na polanie obiekt i mnóstwo autokarów z całej Polski. Przekrój wiekowy to dzieci od przedszkola do gimnazjum. Bardzo życzliwie przywitała nas pani przewodnik naszej grupy i rozpoczęła się nasza podróż po świecie fantazji i iluzji.

W Latającej Chacie Tajemnic, która przyprawiła nas o zawrót głowy było bardzo fajnie, nasz błędnik zaczął „wariować”, a my spadaliśmy jak mrówki na ścianę. Mogliśmy sobie zrobić zdjęcie z głową na patelni. Niestety nie spotkaliśmy Olbrzyma który właśnie usnął, ale jego wielkie meble sprawiały duże wrażenie. Rozwiązywaliśmy zagadkę LEWITUJĄCEGO KRANU i szukaliśmy wyjścia z WIKLINOWEGO LABIRYNTU.

Każdy mógł spróbować swoich sił w przeprawie na drugi brzeg tratwami przez Zaklęty Staw na szlaku Trapera. Obejrzeliśmy świat do góry nogami W ZAKRĘCONYM DOMKU. Pokonaliśmy ścieżkę zdrowia wraz z brzozowymi ludkami. Szukaliśmy drogi wyjścia w LUSTRZANYM LABIRYNCIE, no i oczywiście zwiedziliśmy grobowiec Faraona przenosząc się do Egiptu. Po pysznym obiadku mieliśmy czas wolny i cóż było czynić?

Plaża z zatopionym statkiem piratów zachęciła nas aby pobrodzić i ochłodzić się w małym stawie [dobrze że mieliśmy ubrania na zmianę]. Był też czas na to , aby pobawić się na polanie piknikowej, na drewnianym placu zabaw i na polu dmuchańców. Po prawie 5 godzinnym pobycie na farmie udaliśmy się w drogę powrotną – zadowoleni ze wspólnej zabawy. Kto tam nie był – zachęcamy – bo warto.

Tekst : uczestniczka wyprawy – Emilka Kociach Vb
Foto : Iwona Kociach

***

Ognisko u Gotów

W upalny, piątkowy poranek 12 czerwca 2015 r. uczniowie klasy Ib gimnazjum z Zespołu Szkół Miejskich nr 2 w Hrubieszowie pod opieką wychowawczyni p. Beaty Drewnik oraz p. Roberta Jóźwiaka, p. Waldemara Orłowskiego i p. Mateusza Drewnika wybrali się na rowerową wycieczkę do Masłomęcza i Gródka.

Urokliwa trasa w pełnym słońcu dała możliwość podziwiania piękna naszego regionu, poprawienia kondycji i zdobycia… opalenizny. Mimo trudów drogi, złośliwego oporu zwłaszcza niektórych pojazdów dotarliśmy do Wioski Gotów w Masłomęczu. Pani przewodnik oprowadzając nas po znajdujących się tam obiektach, ciekawie przedstawiła historię starożytnych Gotów, co pozwoliło nam wyobrazić sobie ich życie – codzienne zajęcia, a także sposoby spędzania wolnego czasu.

Po trudach zwiedzania mogliśmy nabrać sił, posilając się kiełbasą upieczoną w ognisku, po czym ruszyliśmy w drogę powrotną przez Gródek. Tam odpoczęliśmy w cieniu altany oraz podziwialiśmy rozległe krajobrazy z wieży widokowej.

Choć niewątpliwie zmęczeni wysiłkiem i upałem, to jednak zadowoleni wróciliśmy do szkoły z nadzieją, że nie była to nasza ostatnia wspólna wycieczka rowerowa.