E-mail marketing – jak z niego korzystać, by reklamować się skutecznie?

Najczęściej wielu z nas marketing z użyciem wiadomości e-mail nie kojarzy się zbyt dobrze. Wtedy widzimy przed oczami dziesiątki maili, które otrzymujemy każdego dnia od różnych dostawców, a które najczęściej od razu trafiają do kosza. Nie oznacza to jednak wcale, że-mail marketing jest mało skuteczną metodą promocji w sieci. Wprost przeciwnie – gdy będzie odpowiednio zaprojektowany i realizowany, możemy zyskać z nim sporo!

Reklamy

 

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego, która bazuje na użyciu poczty elektronicznej w komunikacji z odbiorcami. Głównym celem marketingu z użyciem wiadomości e-mailowych jest tworzenie relacji z klientami, podnoszenie lojalności konsumenckiej, budowanie wizerunku firmy, a także sprzedaż.

Najpopularniejszymi narzędziami używanymi w ramach e-mail marketingu jest newsletter oraz reklama w formie wiadomości e-mail. Warto przy tym wskazać, że dla uzyskania odpowiedniej skuteczności reklamy tego rodzaju konieczne jest uzyskanie zgody odbiorcy komunikatu. W przeciwnym przypadku e-mail marketing staje się spamem, czyli wysyłaniem wiadomości niepożądanych.

E-mail marketing ma przede wszystkim na celu:

  • informowanie odbiorców o produktach oraz zachęcenie do kupna

  • promowanie marek, produktów, usług

  • przekazywanie klientom kuponów rabatowych

  • informowanie o konkursach przeznaczonych dla klientów

  • prezentowanie nowości w ramach danej branży

  • zachęcenie do wzięcia udziału w badaniach marketingowych

  • tak zwaną dosprzedaż dla klientów, którzy już wcześniej coś kupili

 

Warto przy tym pamiętać o tym, jaki charakter ma mailing, jako że jest to jednorazowa wiadomość, która powinna być tak skonstruowana, aby nie zawierać jednocześnie zbyt wielu informacji, a przy tym powinna dobrze spełniać swoje zadanie. Obecnie mailing to też nie tylko sama treść, ale również grafiki, które możemy do niego dodawać. W dobrze opracowanych wiadomościach powinny znaleźć się również zachęty do działania, na przykład w formie przycisków „kup teraz”.


Reklama e-mailowa – samodzielnie czy z firmą?

Gdy również chcemy zdecydować się na skorzystanie z e-mail marketingu, w takim przypadku warto przemyśleć, jak zaplanować te działania, aby okazały się one w pełni skuteczne. Zasadniczo mamy dwie drogi do wyboru – samodzielne przygotowanie e-maili lub skorzystanie z usług firm, które zajmują się tą dziedziną e-marketingu.

Gdy chcemy promować się samodzielnie, warto podszkolić się w tym właśnie zakresie. W sieci możemy znaleźć wiele poradników, które pomogą nam w przygotowywaniu atrakcyjnych wiadomości e-mailowych dla odbiorców. Możemy też posługiwać się pomocnymi aplikacjami wspierającymi wysyłkę maili do masowego odbiorcy.

Druga opcja, czyli skorzystanie z pomocy profesjonalnej firmy, to propozycja dla poszukujących kompleksowego wsparcia. Wiele firm, na przykład OnlineGroup, zajmuje się wszystkim za nas. Wówczas możemy mieć pewność, że nasz e-mail marketing będzie dopracowany w najdrobniejszych detalach.

 

fot. mat. sponsora