25 kwietnia 2024

Jak trafić z ofertą do klienta online?

Badania agencji SW Research jasno pokazują, jakie są preferencje zakupowe Polaków – już co piąta osoba decyduje się na wybór sklepów internetowych. Klienci w sieci mają dużo więcej możliwości oszczędzania, co z pewnością sprawia, że zwiększa się liczba kupujących w ten sposób. Rosnąca tendencja to wyzwanie przede wszystkim dla firm, które muszą zadbać o swoje działania i przyciągnąć klienta. Co zrobić, aby konsument trafił do właściwej placówki?

Materiał reklamowy


Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – SEO

Ten zabieg to pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwarki pod kątem zastosowanych w opisach fraz i słów kluczowych. Klienci szukający określonego produktu i usługi, najczęściej wpisują w wyszukiwarkę określone hasła. Jeśli firma w swoim opisie i artykułach na stronie internetowej zawrze wyrazy, które są najczęściej wpisywane, zwiększy swoją szansę na dotarcie do klienta. Warto zadbać także o odpowiednią jakość tekstów. Jeśli będą optymalne dla użytkownika oraz pod kątem wyszukiwarki, sklep znajdzie się wysoko w wynikach, co na pewno wygeneruje większy ruch w tej witrynie.

Kupony rabatowe

Konsumenci online nastawiają się przede wszystkim na zniżki, dlatego przemyślanym ruchem będzie zapewnienie im do nich dostępu. Aby zainteresować potencjalnych klientów, warto wykorzystać obecność w Internecie portali, które gromadzą kody rabatowe. Daje to kupującym jeszcze więcej możliwości oszczędzania, dzięki czemu sklep zyskuje w oczach swoich nabywcach. Niech przykładem będzie jeden z elektromarketów, Ole Ole. Kupony promocyjne i rabaty na zakupy w tej firmie można znaleźć tutaj. Docieranie do klienta w ten sposób jest skuteczne, bowiem przynosi zyski każdej ze stron.

Działania na Facebooku

Media społecznościowe coraz bardziej zyskują na znaczeniu w kontekście działań marketingowych. Odpowiednio prowadzony fanpage pozwoli na zebranie wokół niego grupy zainteresowanych osób, do których będzie można trafiać z interesującym ich przekazem. Użytkownicy, jak powszechnie wiadomo, oczekują zniżek, dlatego warto udostępniać je poprzez Facebook. Zwiększy się tym samym zaangażowanie klientów, którzy będą mieli poczucie, że ten sklep doskonale wie, jak zadbać o ich potrzeby.

Remarketing

Zdarzają się sytuacje, w których konsumenci przeglądają stronę internetową firmy i zapoznają się z ofertą, jednak nie decydują się na dokonanie zakupu. Można ich zachęcić do złożenia ponownej wizyty, wykorzystując działania remarketingowe. Polegają one na tym, że przebywający w Internecie klient, może dostrzec banery czy też reklamy związane z ofertą tego sklepu. Być może tym razem ta osoba zdecyduje się na kupno określonego produktu bądź usługi.

 

fot. mat. sponsora