Jak wybrać hosting dla firmowej strony internetowej?

Do pokazania światu strony firmowej niezbędne jest znalezienie usługodawcy, który zapewni jej bezawaryjne wyświetlanie w internecie. Podpowiadamy, na jakiej podstawie wybrać odpowiedni hosting, by wdrażać kolejne kroki w celu zbudowania strony WWW dla swojej firmy.

Reklamy

 

Czym jest hosting?

Masz już stronę internetową dla swojej firmy? A może zastanawiasz się dopiero nad jej profesjonalnym stworzeniem? Bez względu na to, na jakim etapie obecnie się znajdujesz, kolejnym krokiem będzie sprawienie, żeby Twoja firmowa strona internetowa zaczęła być widoczna w sieci. W tym celu, potrzebna będzie Ci usługa, znana, jako hosting. Hosting związany jest bezpośrednio z pojęciem serwera. Mówiąc najkrócej, jest to pewne miejsce na serwerze. Serwer jest z kolei dyskiem twardym, znajdującym się w serwerowni, stale podłączonym do internetu. Na wydzielonym miejscu na tym dysku dostawcy usług hostingowych, przechowuje się wszelkie dane: pliki, konta e-mail, serwisy, portale itd. Wykupując hosting, „rezerwujesz” sobie określoną objętość serwera (dysku twardego). To, jak wiele informacji generalnie uda się zapisać, zależy od pojemności całego serwera. Zadaniem firmy hostingowej, która sprzedaje Ci to miejsce, jest:

  • dbanie o dobry stan techniczny serwera (dysku twardego i podzespołów) i połączenia z internetem,
  • ochrona wszelkich danych przechowywanych na serwerze i wymienianych za jego pośrednictwem,
  • maksymalnie szybka i stała dostępność do danych, jakie przechowywane są na serwerze.

Na co zwrócić uwagę, wybierając hosting?

Wybierając hosting dla swojej strony firmowej, warto zwrócić uwagę na kilka — istotnych z perspektywy Twoich potrzeb i oczekiwań — aspektów. Oto kwestie, jakim należy się przyjrzeć:

  • Czy hosting obsługuje technologię, w jakiej stworzona jest Twoja firmowa strona internetowa (np. PHP, MySQL)?
  • Ile wynosi limit przestrzeni dyskowej dla hostingu (np. jeśli zamierzasz zamieszczać dużo zdjęć i filmów, powinieneś wybrać więcej przestrzeni dyskowej, by treści były płynnie wyświetlane)?
  • Jaki jest transfer hostingu (ilość danych, jakie przesyłane są z serwera do osób odwiedzających stronę WWW), który wpłynie na szybkość działania Twojej strony internetowej?
  • Czy po przekroczeniu przestrzeni dyskowej lub transferu strona sama się wyłączy, czy też będzie działała dalej, a Ty zapłacisz karę?
  • Ile wynosi średni uptime (procentowy czas bezawaryjności serwera, na którym znajduje się hosting), który wpłynie na działanie naszej strony WWW?
  • Czy i jak często wykonywane są backupy (kopie bezpieczeństwa) danych znajdujących się na serwerze?

Znając odpowiedzi na te pytania, w kontekście firmowej strony internetowej, jesteś w stanie podjąć odpowiednią decyzję o wyborze hostingu. Jeśli jednak nie do końca jesteś pewien, czy podążasz dobrą drogą, skonsultuj się ze specjalistą, który tworzył Twoją firmową stronę WWW.

Gdzie kupić hosting?

Przed wyborem odpowiedniego usługodawcy, u którego zakupimy hosting, warto również sprawdzić opinie w sieci (traktuj je jednak sceptycznie — często bywają wykupione lub wystawiają je nieprzychylni konkurenci) i podpytać znajomych, którzy mieli już do czynienia z takimi rozwiązaniami. Warto też zorientować się w cenach rynkowych i nie wybierać ani zbyt tanich, ani zbyt drogich ofert. Jeśli nie wiesz, jaki serwer powinieneś wybrać dla swojej firmowej strony internetowej, skontaktuj się z nami — udzielimy Ci szerszych rad i przygotujemy bezpłatną wycenę.

 

 

fot. mat. sponsora