26 kwietnia 2024

Jak zrobić ulotkę, przyciągającą uwagę?

Formy łatwe w kolportażu bardzo często są ignorowane przez konsumentów. Na ulotkach przedsiębiorcy, umieszczają bowiem zwroty zapożyczane od innych firm. Przez to błędne, marketingowe koło broszurki promocyjne straciły swój wydźwięk. Chcąc zainteresować konsumentów swoimi produktami, warto więc kierować się oryginalnością.

Komunikat

Rozpoczynając tworzenie ulotki, należy wziąć pod uwagę zapotrzebowanie grupy docelowej. Na tej podstawie można ustalić, w jaki sposób formułować przekaz reklamowy. Nie zawsze hasła, oddziałujące na młodych odbiorców, sprawdzą się w przypadku kampanii skierowanej do starszych konsumentów. Na ulotce warto umieścić nietypowe zwroty i oryginalne hasła, zachęcające do zakupu produktów firmy. Komunikat należy kierować bezpośrednio do odbiorcy. Formy oficjalne, będą bowiem rodziły poczucie zdystansowania. Należy uważać, by na ulotce nie pojawiło się zbyt wiele rozkaźników. Przekaz reklamowy zamieni się wówczas w formę słownego ataku na klienta. W przypadku trudności można zdecydować się na współpracę z copywriterem lub agencją reklamową. Warto pamiętać, by podczas rozmowy przedstawić swoje oczekiwania względem akcji promocyjnej realizowanej przy użyciu ulotek.

Logo

Klient powinien utożsamiać komunikat z konkretną firmą. Identyfikację ułatwi umieszczenie na ulotce logo przedsiębiorstwa. Ulotki często czytane są pośpiesznie, więc wizualne elementy łatwiej zapadają w pamięć konsumentów. Do logo, warto dostosować kolorystykę całego projektu.

Papier

Ulotki można drukować na różnorodnym materiale. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z charakterystyką każdego papieru. Przy wyborze najlepszego rozwiązania należy kierować się kwestiami wizualnymi, aspektami czytelności i zasadami bezpieczeństwa. Ulotka, narażona jest bowiem na oddziaływanie wielu czynników, które mogą zniszczyć druk.

Tradycyjne formy reklamowy stanowią świetny dodatek do kampanii realizowanych za pomocą internetowych narzędzi. Warto więc skorzystać z oferty dostępnej na stronie https://chroma.pl/pl/ulotki, by stworzyć efektowny druk promocyjny.

(tekst i fot. mat. partnera)