Jaka powinna być dobra strona internetowa – praktyczny poradnik

Decyzja podjęta. Zakładasz stronę www. Ale czy wiesz jak się do tego zabrać? Chcesz, aby użytkownik czuł się na Twojej witrynie jak najlepiej? Podążaj za tymi wskazówkami, a będziesz pewien, że nikt nie będzie chciał uciec z Twojej strony za szybko. Zapraszamy do uważnego przeczytania naszego poradnika.

Reklamy

1. Ustal cel swojej witryny.

Twoja strona powinna spełniać oczekiwania odbiorców oraz odpowiadać na ich pytania i potrzeby. Czy każda podstrona ma dobrze opisany cel? Czy wszędzie jasno przekazujesz korzyści dla swojego odbiorcy? Pamiętaj, że zanim stworzysz stronę, musisz zdać sobie sprawę z cech, które wszystkie strony w wyszukiwarce ze sobą dzielą. Składają się na nie:
➔ Budowanie reputacji twórcy
➔ Generowanie nowych kontaktów (leadów)
➔ Sprzedaż i opinia klienta
➔ Strona jako źródło wiedzy

Czy Twój sklep czy witryna posiadają te cechy?

2. Zadbaj o czytelność i prostotę przekazu.

Strona musi być spójna, nie tylko treścią, ale przede wszystkim wyglądem. Korespondujące kolory, prosta budowa strony, teksty ułożone w kształcie litery F. To tylko niektóre zalety, którymi powinna się odznaczać Twoja witryna.

Przed stworzeniem strony, oprócz pytań o zawartość, powinieneś wybrać sobie witryny, które staną się w przyszłości Twoim benchmarkiem. Zazwyczaj to miejsca w sieci konkurencji, które będą stanowiły punkt odniesienia dla Twojego biznesu.

3. Zainwestuj w przejrzystą nawigację.

Ten punkt łączy się płynnie z poprzednimi. Kiedy zostanie wybrany problem, który witryna rozwiązuje, oraz wyznaczysz punkty odniesienia w kwestii wyglądu, czas na spójną mapę witryny. Bo przecież, jeżeli wiesz co ma być na stronie i jak ma być eksponowane, to nic tylko przysiąść nad strukturą strony.

Oczywiście, wszystko zależy od dwóch poprzednich punktów. Inaczej będzie się prezentowała nawigacja strony w przypadku sklepu, bloga czy portfolio. Jeszcze inaczej, kiedy strona ma sprzedawać lub informować.

Jeżeli planujesz złożoną witrynę, nie bój się powierzyć sprawy profesjonalistom. Przejdź do podsumowania, tam przekonamy Cię, dlaczego warto zainwestować w KoboSystem https://www.kobosystem.pl/uslugi/strony-www/!

4. Zwróć uwagę na hierarchię treści na stronie.

To często pomijany punkt podczas procesu tworzenia strony. Hierarchia witryny pozwala użytkownikowi na swobodne “ogarnięcie” treści w przeglądarce. Dobrze uporządkowana graficznie strona zapewnia kilka korzyści:
● Zmniejsza bounce rate
● Budzi zaufanie użytkowników
● Sprawia, że intuicyjnie można eksplorować witrynę bez sytuacji niewiedzy czy zakłopotania
● Bez problemu użytkownik może stwierdzić, jakie treści są ważne, a jakie komplementarne

5. Nie zapomnij o jakościowych treściach na swoją witrynę.

Przeanalizuj słowa i wyrażenia kluczowe, które pozwolą znaleźć Twoją witrynę w sieci. O co chodzi? Za pomocą dostępnych w internecie narzędzi (takich jak Ubersuggest, Ask The Public czy Google Search Console) możesz w prosty sposób znaleźć najpopularniejsze dla Twojego produktu czy usługi frazy. Wokół nich powinieneś stworzyć wartościowe dla odbiorcy treści. Poradniki, rankingi, artykuły eksperckie – w taki sposób Twoja strona zyska co najmniej w dwójnasób. Po pierwsze będzie atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwania. Po drugie, będzie to wartościowa treść dla Twojego odbiorcy, która sprawi, że będzie on miał zaufanie do Ciebie i Twojej marki.

Nie bez kozery w marketingu internetowym krąży maksyma, że “Content is the King”. Gdyby nie odpowiednio skrojone treści, nie byłoby e-commerce, jakiego dzisiaj znamy.

6. Popracuj nad krótkim czasem ładowania strony.

Funkcjonalność to nie tylko zawartość strony. Na nią składa się również sprawnie działający mechanizm kodu witryny. Najważniejszym wyznacznikiem takiego dobrze “naoliwionego” systemu strony jest jej czas ładowania.

Wcześniej wspomniane narzędzia do mierzenia ruchu na stronie pozwalają zdefiniować, czy Twoja witryna dobrze obsługuje swojego gościa. Pilnuj tych statystyk. Bez nich najpiękniejsza i najbardziej przyjazna strona może stać się zakładnikiem bounce rate. Co to takiego?

Bounce rate to współczynnik odrzuceń. Opisuje, kiedy użytkownik “odbija” się od strony, bo nie spełniła jego podświadomych oczekiwań.

7. Pamiętaj o wersji witryny na urządzenia mobilne.

Dzisiaj większość czasu spędzonego w sieci przez użytkownika to głównie media społecznościowe, aplikacje i treści, które wchłaniamy przez ekrany telefonów, tabletów czy czytników. Twoja strona musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych. Już co trzeci zakup w sieci, to ten zrobiony na telefonie czy tablecie.

Nie pozbawiaj siebie szansy dotarcia do większej liczby klientów czy odbiorców! Dzisiaj popularne CMSy posiadają funkcję konwertowania treści z witryny na urządzenia mobilne. Jeżeli jednak nie czujesz się pewny w swoim systemie zarządzania treścią, nie bój się z nami skontaktować.

Podsumowanie

Jeżeli nie wiesz, jak dobrze stworzyć stronę internetową, to nie zawahaj się z nami skontaktować. W KoboSystem nasze doświadczenie sprawi, że nie będziesz musiał na własną rękę męczyć się ze stworzeniem odpowiedniej strony. Polecimy Ci kompleksowe rozwiązania i sprawdzone patenty na udany sklep czy witrynę. Nie bój się powierzyć nam swojej sprawy! Jesteśmy tu dla Ciebie.

(tekst i fot. mat. partnera)