20 kwietnia 2024

Karpacz – Praga – Skalne Miasto

Hrubieszów Karpacz – Praga – Skalne Miasto

W dniach 27 – 30 kwietnia 2009 uczniowie klas lc i le Zespołu Szkół nr 2 w Hrubieszowie wybrali się na wycieczkę do Karpacza, Pragi oraz Skalnego Miasta.

Pierwszego dnia wraz z panią przewodnik i opiekunami zwiedzaliśmy Sudety. Zobaczyliśmy piękną panoramę Karpacza. Następnie ruszyliśmy w stronę świątyni Wang. Na miejscu poznaliśmy jej historię. Oprócz tego zahaczyliśmy o skocznię „Orlinek” oraz miejscowy wodospad.

W kolejnym dniu (po bardzo spokojnej nocy:) pojechaliśmy do Pragi. Tam oczywiście zwiedziliśmy słynne Hradczany. Zobaczyliśmy także potężną katedrę św. Wita, zegar „Orłoj” oraz odbyliśmy spacer Mostem Karola. Kiedy wszyscy kupili pamiątki, mogliśmy wrócić do hotelu i po męczącym dniu odpocząć.

Ostatniego dnia wybraliśmy się na teren Republiki Czeskiej – do Skalnego Miasta. Tam poznaliśmy bardzo interesujące formy skalne. Po wyczerpującym marszu mogliśmy odpocząć, płynąc tratwą po tamtejszym jeziorku.

Wycieczka była bardzo udana, chociaż wyczerpująca. Jednak na pewno nikt niczego nie żałuje i z chęcią wróciłby tam drugi raz.