18 kwietnia 2024

Kolonia w Orawce

Orawka

Koloniści z Hrubieszowa przebywający na kolonii w Orawce przesyłają pozdrowienia dla rodziców i znajomych. Podróż minęła szczęśliwie, zostaliśmy zakwaterowani w pensjonacie „Pod Danielkami” w pokojach 2, 3 i 4 osobowych.

Już następnego dnia wybraliśmy się na całodzienną wycieczkę po okolicy. Zwiedziliśmy zamek w Niedzicy oraz wózkownię przy zamku, widzieliśmy ruiny zamku w Czorsztynie. Miło spędziliśmy czas podczas godzinnego rejsu statkiem „Harnaś” po jeziorze Czorsztyńskim. Najpierw wysłuchaliśmy historii dotyczącej obu zamków i okolicy, następnie z pokładu podziwialiśmy piękne widoki, m.in. na Tatry. Mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek.

W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Dębna Podhalańskiego. Tam podziwialiśmy drewniany kościół z XV w., w którym wielokrotnie gościł Jan Paweł II. Następnie zwiedziliśmy Bazylikę Ludźmierską w Ludźmierzu oraz przylegający do niej ogród ze stacjami Drogi Krzyżowej i tajemnicami Różańca Świętego.

Serdecznie pozdrawiamy wszystkich czytelników gazety internetowej LubieHrubie!