25 kwietnia 2024

Kościuszko: Wycieczka w Pieniny

W dniach 27 – 29.05.2015 r. uczniowie hrubieszowskiego Zespołu Szkół nr 3 wybrali się na wycieczkę w Pieniny.

W dniach 27-29.05.2015 r. klasa II a i II c wraz ze swoimi wychowawcami p. Agnieszką Sadowską – Marciniuk i p. Anną Szadowską wybrały się na wycieczkę w Pieniny. Nasze plany ciągle ulegały zmianie, głównie ze względów pogodowych, ale dzięki temu nikt się nie nudził i każdy mógł znaleźć zajęcie dla siebie.

W pierwszy dzień zwiedzaliśmy naszą miejscowość noclegową Szczawnicę. Podzieleni na grupy dostaliśmy za zadanie sfotografować kilka ciekawych miejsc. Mimo okropnej pogody, ciągłego deszczu i wiatru bawiliśmy się świetnie. Pod koniec dnia postanowiliśmy wjechać wyciągiem na Palenicę. Było dużo krzyku jednak emocje i wspomnienia są niesamowite. Oglądaliśmy świat z lotu ptaka.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na Słowację. Zwiedziliśmy tam Jaskinię Bielańską. Była to długa i męcząca wędrówka, ale jednak niezapomniana. Po tak męczącym dniu, aby się zrelaksować i odpocząć uczniowie klasy II a wybrali się na termy do Białki Tatrzańskiej zaś uczniowie klasy II c na wycieczkę rowerową i basen w Szczawnicy. Na nocleg wróciliśmy bardzo głodni, lecz zrelaksowani.

W ostatni dzień naszej wycieczki świeciło piękne słońce, a to skłoniło nas – podróżników do dalszego zwiedzania. Po śniadaniu podzieliliśmy się na dwie grupy , z których jedna zwiedzała malowniczy Wąwóz Homole, a druga kolejne zakątki Szczawnicy, które ujawniła ładna pogoda. Gdy nadszedł czas powrotu wstąpiliśmy jeszcze do Nowego Sącza, aby zobaczyć jak i w jakich warunkach żyli nasi przodkowie z XIX wieku w miasteczku galicyjskim.

Mimo wielu niedogodności, jakie przysporzyła nam pogoda wszyscy wróciliśmy z wycieczki z mnóstwem wspaniałych wspomnień.