23 kwietnia 2024

Litery przestrzenne w firmie – dobra reklama na trudne czasy

Skuteczna reklama zewnętrzna powinna mieć na tyle interesującą formę, aby nawet mimowolnie skupiać na sobie wzrok osób pojawiających się w jej pobliżu. Znaczenie ma odpowiedni rozmiar oraz ciekawe rozwiązania graficzne, dzięki którym przekaz rzeczywiście mocno się wyróżnia na tle wielu innych. Dlatego nowoczesne firmy powinny zainteresować się możliwościami, jakie dają litery przestrzenne – eleganckie i mocno przyciągające uwagę.

Napis widoczny z daleka i z różnych perspektyw

We współczesnym świecie wyjątkowo istotna jest odpowiednio przekazana informacja. Mają tego świadomość przedsiębiorcy, którzy decydują się na nowoczesne nośniki reklamowe. Dzięki literom przestrzennym naprawdę łatwo się wyróżnić. Napis składający się z osobnych liter trójwymiarowych zdecydowanie mocniej przykuwa uwagę niż tradycyjna reklama. Trzeba jednak podkreślić specyficzny charakter tego nośnika, który przede wszystkim jest skuteczną i zarazem efektowną formą budowania pozytywnego wizerunku poprzez informację o lokalizacji danej firmy albo wydarzenia.

Litery przestrzenne AnyShape można umieścić na budynku – na jego ścianie albo też na dachu. Ich wypukłość sprawia, że wyraźnie wystają poza fasadę, więc dobrze je widać z każdej perspektywy. Coraz częściej pojawiają się także jako reklama stojąca, umocowana na specjalnych podstawach albo jako reklama mobilna na samochodzie. W celu osiągnięcia jeszcze mocniejszego efektu litery trójwymiarowe można dodatkowo podkreślić, aby nawet po zmroku dobrze pełniły swoje zadania.

Litery przestrzenne dla wyróżnienia

Specyfika napisu z pojedynczych liter sprawia, że ten nośnik reklamowy ma bardzo precyzyjnie określone funkcje. Ze względu na swój prestiżowy, niezwykle profesjonalny styl wzbudzają wyjątkowo pozytywne emocje wśród odbiorców, a tym samym tworzą atmosferę zaufania. W głównym stopniu są zatem trójwymiarową wizytówką, i dlatego widać je na budynkach firmowych albo nad wejściem do sklepu.

Jednak coraz chętniej wykorzystuje się tę formę w innych okolicznościach. W przestrzeni miejskiej można w ten sposób informować o jakimś wydarzeniu, jeżeli ma ono konkretną i krótką nazwę np. o festiwalu czy targach.

Warto także podkreślić możliwości, jakie oferują litery 3D nie tylko dla przedsiębiorców. To przecież doskonały pomysł na uświetnienie jakiegoś doniosłego wydarzenia. Przestrzenne imiona nowożeńców fantastycznie wzbogacą przyjęcie weselne odbywające się w plenerze. W ten sposób można też oznaczyć pokoje dzieci montując litery na drzwiach, na ścianie albo stawiając na półce jako swoistą formę dekoracji.

W każdym razie dobrze się komponują w wielu różnych przestrzeniach – nie tylko tych publicznych, ale i prywatnych.

Wymiary i materiały dopasowane do konkretnych potrzeb

W przypadku liter przestrzennych można sobie pozwolić na dużą dowolność w zakresie wymiarów. Małe litery świetnie się sprawdzą w domu do zastosowań prywatnych. Z kolei naprawdę duże wymiary są konieczne, kiedy litery zostają umieszczone np. na dachu. Dlatego też do ich wykonania wykorzystuje się kilka różnych materiałów.

Litery trójwymiarowe z drewna są nad wyraz eleganckie i podkreślają prestiż firmy czy wydarzenia. Problem z nimi jest taki, że drewno wymaga impregnacji oraz systematycznie przeprowadzanych zabiegów konserwacyjnych. W innym przypadku po jakimś czasie użytkowania taka reklama nadawałaby się do wyrzucenia. Warto o tym szczególnie pamiętać, kiedy litery mają zostać montowane w przestrzeni zewnętrznej, ponieważ wilgoć niszczy strukturę drewna.

Do wykonania liter przestrzennych stosuje się także PVC. Jednak i w tym przypadku taka reklama bardziej się sprawdza wewnątrz budynków niż na zewnątrz z powodu dużej wrażliwości tego materiału na działanie promieniowania słonecznego. Dlatego w przestrzeni zewnętrznej warto zdecydować się na materiały wykazujące wyjątkową odporność na wpływ czynników atmosferycznych. Doskonale się sprawdzi aluminium, pleksi czy też styrodur.

Natomiast dla podkreślenia wyrazistości i jeszcze lepszego efektu można wybrać świetlne litery przestrzenne. Ich nowoczesny design wyraźnie wzmacnia przekaz.

(tekst i fot. mat. partnera)