Logo firmy – jak zaprojektować? Na co postawić?

Projektowanie logo nie wydaje się być trudnym zadaniem, jednak by wyróżniało się ono na tle innych, trzeba poświęcić temu zagadnieniu trochę czasu. Istnieje kilka uniwersalnych zasad, dzięki którym logo będzie prezentowało się dobrze. Jakie czynniki warto uwzględnić?

Reklamy

Prosty projekt

Przed rozpoczęciem właściwego projektowania logo warto stworzyć wstępne szkice i wybrać najlepszy pomysł. Projekt powinien być prosty i czytelny, by odbiorca mógł łatwo go zapamiętać. Minimalistyczne logo może zdobyć większą popularność, o czym świadczą sukcesy firm takich jak Nike czy Apple. Prostota będzie także zaletą w przypadku lokowania elementu na gadżetach firmowych. Na przykład umieszczając logo na firmowych długopisach, należy pamiętać o tym, że będzie ono małe, dlatego nieskomplikowany projekt będzie bardziej czytelny i widoczny.

Dobór kolorów

By odpowiednio dobrać kolory do projektów, warto zapoznać się z podstawami teorii barw i psychologii kolorów. Każda barwa ma osobne znaczenie i wzbudza inne emocje. Kolory mają też inną symbolikę w różnych częściach świata, co też należy uwzględnić w procesie projektowania.

Typografia

Dobrze dobrana typografia będzie kluczowym elementem, który przyciągnie uwagę do logo, natomiast zaprojektowana źle może zepsuć cały projekt. Warto przetestować jak najwięcej czcionek, by wybrać tę o najlepszym rozmiarze, grubości i odstępach. Font musi być spójny z resztą identyfikacji wizualnej.

Oryginalność, efekty i rozkład elementów

Dzięki programom graficznym do swojego projektu można dodać wiele ciekawych efektów i filtrów. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością, ponieważ całość będzie chaotyczna. W projektowaniu ważne jest zadbanie o najdrobniejszy szczegół. Należy pamiętać o odpowiednich odstępach między elementami, doborem ich właściwych grubości oraz rozmiarów. Dzięki temu można stworzyć spójną kompozycję, ponieważ trzeba pamiętać, że poszczególne części logo oddziałują na siebie nawzajem. Z istniejących projektów można czerpać inspiracje, lecz nie wolno ich kopiować i tworzyć własnych, bardzo podobnych do nich. Jest to nie tylko nieodpowiednie pod kątem prawnym, ale również nie pozwoli firmie osiągnąć dobrego wizerunku w oczach innych. Jedną z najważniejszych kwestii do wzięcia pod uwagę przy projektowaniu logo powinna być oryginalność. Nie powinno ono również bazować na obecnych trendach, ponieważ nie będzie aktualne po kilku latach. Jeśli odbiorcy przyzwyczają się do logo, zmiana go jest złym pomysłem i może negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki.

Podsumowanie

Proces tworzenia logo nie musi być jedynie czasochłonnym obowiązkiem – może stać się także dobrą zabawą i ciekawym doświadczeniem. Warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach, takich jak prostota projektu, odpowiedni dobór kolorystyki i czcionki, przemyślany rozkład elementów i wybór pasujących efektów. Niezbędna jest także oryginalność, dzięki której firma będzie miała szansę wyróżnić się na tle innych i zyskać rozpoznawalność.

­

(Fot.: pixabay.com, tekst i fot. mat. partnera)