16 kwietnia 2024

Na czym polega proces analityki internetowej?

Działania marketingowe jeszcze nigdy nie były tak precyzyjne jak obecnie. Poprzez dokładne, wielotorowe analizy możemy dowiedzieć się wielu rzeczy na temat naszych potencjalnych klientów. Dzięki temu nie będziemy mieli żadnych problemów z tym, żeby dostosować przekaz do ich wymagań i potrzeb.

 

Internet prawdę ci powie

Nie od dzisiaj wiadomo, że Sieć jest prawdziwą kopalnią wiedzy. Nie tylko na temat otaczającego świata, ale także nas samych. Codziennie dzielimy się z innymi naszym życiem – niestety nie zawsze świadomie. Wszystko, co robimy w Internecie, zostawia jednak po sobie ślad. To właśnie te ślady skutecznie można wykorzystać w marketingu. Szczególnie dobrze widać to na przykładzie reklamy na Facebooku. Wystarczy, że polubimy stronę zespołu muzycznego, a zostaniemy zdefiniowani jako fani danego gatunku muzycznego. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli kierować do nas przekazy nawiązujące do naszych zainteresowań.

Zbieranie danych

Analityka internetowa pomaga w zdobyciu niezbędnych informacji dotyczących zachowania użytkownika na naszej stronie internetowej. Jej głównym celem jest pomoc w optymalizacji serwisu w taki sposób, by współczynnik konwersji był jak najwyższy. Korzystając z takich narzędzi jak Google Analytics, szybko sprawdzimy kto odwiedzał naszą stronę, na jakich urządzeniach, a nawet kiedy ruch był największy. Oczywiście to nie wszystko. Analityka internetowa pomaga także w sprawdzeniu skuteczności naszych kampanii reklamowych. Przeglądając dane, szybko sprawdzimy czy dany przekaz się sprawdził, czy powinniśmy raczej wprowadzić pewne zmiany.

Podstawowe umiejętności

Do przeprowadzenia prawidłowej analityki internetowej niezbędna jest wiedza na temat podstawowych wskaźników. Same dane na niewiele się nam zdadzą, jeśli nie będziemy potrafili dobrze ich zinterpretować. Jeśli pomimo starań nadal będziemy mieli jakieś wątpliwości, dobrze wtedy skontaktować się ze specjalistami w danej dziedzinie.

Analityka internetowa przeprowadzona w prawidłowy sposób może przynieść naprawdę duże korzyści. Wyciągając z niej właściwe wnioski, możemy znacznie zwiększyć konwersje, a tym samym generować dużo większe zyski.

 

(tekst i fot. mat. sponsora)