Pomysły na drugie śniadanie dla dziecka

Śniadanie jest ważne dla maluchów i dzieci, ale przy tym wszystkim, co musi się wydarzyć, aby rodzina wyszła z domu każdego dnia, śniadania dla dzieci są często przygotowywane w pośpiechu. Aby pomóc, te pomysły na zdrowe śniadania dla maluchów to łatwe posiłki, które możesz przygotować w kilka minut lub zrobić z wyprzedzeniem – i które dzieci pokochają! Sprawdź nasze propozycje! 

Reklamy

Co na śniadanie dla malucha? 

Talerz z przekąskami 

Talerzyki z przekąskami to świetny pomysł na przekąskę, kolację i dobre śniadanie. Dodaj do nich niskosłodzone suche płatki śniadaniowe lub krakersy, trochę białka w postaci sera, twarożku, masła orzechowego, jajka lub salami oraz owoce. To bardzo proste i różnorodne! (Posypki są opcjonalne, ale zazwyczaj bardzo cenione). 

 

A co ze słodyczami? Czy mamy je całkowicie wyeliminować z diety dziecka? Tak byłoby idealnie, jednak jeśli raz na pół roku maluch zje coś słodkiego, nic się nie stanie. Wata cukrowa w kubku to przekąska, którą zachwycą się zarówno dzieci, jak i dorośli. 

Smoothie 

Smoothies dla maluchów to doskonały sposób na dostarczenie na śniadanie owoców, warzyw, białka i tłuszczu. Możesz je przygotować w prosty sposób, korzystając z następującej receptury: 1 szklanka mleka, ½ szklanki mrożonego banana, ½ szklanki owoców (np. jagód lub mango), ¼ szklanki warzyw (szpinak, surowy kalafior, pieczony i przetarty słodki ziemniak) oraz 1 łyżka masła orzechowego lub nasion konopi. Możesz też po prostu wymieszać ½ szklanki jogurtu zwykłego lub waniliowego z ½ szklanki truskawek i ta-da! Jogurtowy Smoothie gotowy! 

Płatki zbożowe o niskiej zawartości cukru 

Czy to w połączeniu z mlekiem, czy podawane na sucho wraz z mlekiem, smoothie, jogurtem i/lub owocami, posiadanie pod ręką zdrowych płatków śniadaniowych może sprawić, że poranek będzie o wiele łatwiejszy. A dobra wiadomość? Dzieci zwykle je uwielbiają! Warto szukać płatków z niewielką ilością cukru, kilkoma gramami błonnika i białka, aby mieć pewność, że będą one zrównoważonym źródłem energii do czasu przekąski. (Starsze dzieci mogą oczywiście jeść płatki z mlekiem)! 

Płatki owsiane na noc 

Dzięki jogurtowi, owocom i węglowodanom, owsianka na noc to pożywne śniadanie dla maluchów, które łatwo przygotować z wyprzedzeniem. Dodatkowo są one zazwyczaj gęste i grube, co ułatwia maluchom jedzenie ich łyżką (regularnie pakujemy je również do naszych obiadów dla maluchów). 

Gofry pełnoziarniste 

Pełne ziarna, białko i zdrowe tłuszcze sprawiają, że gofry to zdrowe śniadanie, które dzieci uwielbiają. Jak zrobić je w dzień powszedni? Zrób kilka dodatkowych w weekend i schowaj je do zamrażarki! Szybko podgrzeją się w tosterze lub mikrofalówce. To doskonały sposób na zdrowe śniadanie. 

Jajka, owoce i pełne ziarno 

Upiecz tuzin jajek na twardo do perfekcji i przechowuj w lodówce, aby ułatwić maluchom jedzenie śniadania. Podawaj z paluszkami tostowymi, pokrojonymi owocami lub nawet resztkami warzyw. Pamiętaj, że to nic złego, jeśli Twój maluch dopiero uczy się lubić zarówno białko, jak i żółtko – oba te składniki mają bardzo unikalną konsystencję!

­

(tekst i fot. mat. partnera)