SOSW: Pysznie, zdrowo, kolorowo… Warsztaty dla rodziców i nauczycieli

W czwartek 16 kwietnia grupa rodziców dzieci hrubieszowskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego spotkała się na warsztatach kulinarnych pod hasłem „Pysznie, zdrowo, kolorowo”.

Reklamy

 

Pysznie, zdrowo, kolorowo

W czwartek 16 kwietnia grupa rodziców spotkała się na warsztatach kulinarnych pod hasłem „Pysznie, zdrowo, kolorowo”. Pod okiem pani Anny Wiśniewskiej nasze mamy szlifowały kunszt kulinarny.

Przygotowały: rosół z kołdunkami, kurczaka luzowanego – faszerowanego ryżem i pieczarkami, udka faszerowane, łódeczki drobiowe z sosem malinowym i brzoskwiniowym, dufiny, sałatkę z pomarańczami i awokado, a na deser przepyszny tort szpinakowy z granatami oraz śliwki w sosie karmelowym z lodami.

Warsztaty dały możliwość wymiany doświadczeń oraz dzielenia się sekretami rodzinnych sposobów przygotowywania smakołyków. Wspólna degustacja przygotowanych potraw była okazją do rozmów na ciekawe tematy oraz chwilą wytchnienia po pracy w kuchni.

Zdjęcia:

http://pzpswhrubieszow.pl/galeria/zdjecia/41305/pysznie_zdrowo_kolorowo__warsztaty_dla_rodzicow

 

 

Warsztaty szkoleniowe z narzędzia M-CHAT-R

Nauczyciele Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Hrubieszowie uczestniczyli w warsztatach „Wczesna diagnoza dzieci z autyzmem” – pierwszym w Polsce szkoleniu nt. prowadzenia badań przesiewowych przy użyciu narzędzia M-CHAT-R/F. Szkolenie prowadziła Joanna Grochowska – psycholog, terapeuta, wiceprezes Zarządu Fundacji SYNAPSIS w Warszawie, na co dzień zajmująca się diagnozowaniem małych dzieci z podejrzeniem autyzmu, która prowadzi terapie oraz konsultacje dla rodziców. 

Szkolenie skierowane było do pedagogów,  psychologów i innych specjalistów zajmujących się rozwojem dziecka do 3 roku życia, którzy zostali wyposażeni w wiedzę i umiejętność prowadzenia badania narzędziem oraz przekazywania rodzicom informacji o jego wynikach. 

Szkolenie organizowane było w ramach Programu Wczesnego Wykrywania Autyzmu „Badabada” – www.badabada.pl.

Celem tego Programu jest wprowadzenie i rozpropagowanie procedur, standardów oraz narzędzi pozwalających na prowadzenie procesu monitorowania rozwoju dziecka w pierwszych latach życia, tak by wychwytywać objawy ASD lub zagrożenia ASD na etapie ich ujawniania się. Oczekiwanym rezultatem będzie zmniejszenie stopnia niepełnosprawności powodowanego zaburzeniami ASD poprzez szybką interwencję we wczesnym stadium zaburzeń.

Zdjęcia:

http://pzpswhrubieszow.pl/galeria/zdjecia/41306/warsztaty_szkoleniowe_z_narzedzia_mchatr

 

 

źródło i fot. PZPSW