20 kwietnia 2024

Staszic: A co słychać w wielkim mieście?

W dniu 28.05.2015 o godzinie czwartej rano wraz z opiekunem Panią Małgorzatą Łepik wyruszyłyśmy w kierunku barwnego i pięknego miasta jakim jest Łódź. Po długiej i męczącej podróży dotarłyśmy do Teatru Muzycznego w Łodzi, gdzie miał odbyć się V Ogólnopolski Festiwal Piosenki Rosyjskiej.

Na miejscu spotkaliśmy się z wielką uprzejmością samych organizatorów owego konkursu. Każdy uczestnik wraz z opiekunem otrzymał specjalny identyfikator i torbę z fantami od sponsorów. Zostaliśmy również zaproszeni na obiad, po którym odbyła się próba techniczna, w której uczestniczyli soliści, duety oraz zespoły.

Po krótkim sprawdzeniu sprzętu muzycznego Pani Ludmiła Szypielewicz uroczyście otworzyła drugą część przesłuchań konkursowych. W jury zasiedli nie tylko specjaliści od języka rosyjskiego, ale również znany tenor występujący w tym teatrze muzycznym. Stres sięgał zenitu, zważając na fakt, że poziom był bardzo wysoki i byliśmy oceniani przez profesjonalną komisję.

Ponadto szczypty pikanterii dodał fakt, że konkurowaliśmy z ok. 90 uczestnikami z całej Polski. Wszyscy uczestnicy stanęli na wysokości zadania prezentując najlepiej jak tylko można przygotowane przez siebie utwory muzyczne. Za kulisami, przed naszym występem również spotkaliśmy się z pełnym profesjonalizmem osób, zajmującymi się akustyką całego przedsięwzięcia.

Występy skończyły się około godziny 19, po czym wspólnie udaliśmy się do Hotelu Mazowieckiego w centrum miasta Łódź. Kolejnego dnia również odbywały się przesłuchania, lecz my jako uczestniczące w drugim etapie przesłuchań mogłyśmy ten czas wykorzystać na zwiedzanie okolic.

O godzinie 14:30 jury podało listę laureatów konkursu, którzy mieli zostać na wielkiej gali zamykającej cały festiwal. Niestety, ale nie udało nam się zakwalifikować do ścisłego finału, jednakże wierzymy, że być może przyszły rok przyniesie nam więcej szczęścia, niżeli teraźniejszy.

Uważamy, że nie tylko dla wyróżnień i nagród warto było przyjechać na ten prestiżowy konkurs. Zawarłyśmy tu wiele znajomości, wymieniłyśmy się spostrzeżeniami z innymi uczestnikami i sądzimy również, że każdy występ na scenie, a w szczególności tak wielkiej jak ta w Łodzi daje nam – młodym ludziom cenną lekcję, która na pewno zaowocuje w przyszłości. Możemy więc powiedzieć, że najważniejszą rzeczą, jaką przywiozłyśmy z podróży to własny bagaż doświadczeń.