23 kwietnia 2024

Staszic: VI Zjazd Matura 75

40 lat minęło, jak jeden dzień – w atmosferze wspomnień i chwil radości spotkali się w dniu 16 maja Absolwenci Liceum Staszica Matura’75.

VI Zjazd Matura’75 w Staszicu

„40 lat minęło, jak jeden dzień” – w atmosferze wspomnień i chwil radości spotkali się Absolwenci Liceum w dniu 16 maja.

Uroczystość w szkole uświetniły: śpiewająca tegoroczna maturzystka Iga Targońska i Malwina Łacińska (poezja) oraz Ola Nowosad – stypendystka Stowarzyszenia Staszic.

Szczególnie serdecznie przyjęto obecność wychowawców: prof. Alicji Onisk oraz prof. Krystyny Hapoń, której uczniowie, jak na zamówienie wyrecytowali wiersze w jęz.rosyjskim (pamiętając je dłużej niż 40 lat!).

Byli też z nami profesorowie: Janina Olucha, Helena Kicun, Halina Krasnowska, Eugenia Duławska, Jerzy Jędruszczak i Władysław Świstowski.

Spotkanie przebiegło w niezwykle przyjacielskiej atmosferze. Wspomniano najlepszych uczniów: Barbarę Dąbrowską, Jerzego Szymanika i Barbarę Baczewską; najlepszych sportowców (i do tej pory rek. szkoły i powiatu) Mariolę Zawadzką-Trochimczuk, Łucję Watras oraz Andrzeja Sagatę.

Alicja Barczuk-Wróblewska i Aldona Hapon-Hutarz przygotowały projekcję zdjęć z epoki, Maryla Kuźmińska-Gil, recytatorka naszych czasów, przypomniała jeden z wierszy Asnyka, Anna Halska-Gawor upiekła okolicznościowy, piernikowy Medal 40-lecia.

Były też chwile zadumy nad rocznicą śmierci naszej koleżanki Danuty Sierki-Sobczuk.

Zbiorowe fotografie zakończyły spotkanie w Auli, niektórzy zwiedzili też Halę Sportową, po czym wraz ze swoimi Profesorami udaliśmy się na obiad do restauracji Magistrat, gdzie okolicznościowy tort ufundowała jedna z nas – czyli Justyna Andrzejczak-Kosecka.

Urokliwy wieczór z kolacją z restauracji „Staropolska” i przy muzyce przygotowanej przez Macieja Lachowicza spędziliśmy w Pałacyku w Czumowie. Jak piękny jest wschód słońca nad Bugiem…

W II dniu bardzo liczna grupą odwiedziliśmy 15 grobów Profesorów i Kolegów na Cmentarzu Komunalnym. Podjęliśmy decyzję o zainicjowaniu zbiórki pieniędzy na remont grobowca Dyrektor Ireny Skrobiszewskiej. Już dokonaliśmy pierwszych wpłat poprzez Stowarzyszenie Staszic.

Osobiście jestem dumna z tak odpowiedzialnej postawy mojego pokolenia, które potrafi nie tylko się pięknie bawić i tańczyć, ale też mądrze pamiętać.

W ramach skromnej Zjazdowej składki (130 zł.) potrafiliśmy przeżyć nadzwyczajne 2 wspólne dni.

Serdeczne podziękowania i pozdrowienia od wszystkich uczestników dla Basi Zielińskiej-Zimmermann za wpłatę mimo, że nie mogła być z nami.

Do zobaczenia za rok we Lwowie – na naszych wspólnych (bardzo okrągłych) urodzinach, a w 2018 roku – jak dożyjemy – na 100-leciu naszej Kochanej Szkoły.