19 kwietnia 2024

Trójka: Wycieczka do Warszawy

5 grudnia 2019 roku, uczniowie hrubieszowskiej Szkoły Podstawowej nr 3 udali się na wycieczkę do Warszawy.

Głównym punktem programu było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Nowoczesne, multimedialne Muzeum, jedyne tej klasy w Polsce, zrobiło na nich duże wrażenie, dostarczyło wielu wspaniałych przeżyć i stanowiło wspaniałą żywą lekcję historii. 63 powstańcze dni, ukazane w pasjonujących życiorysach powstańców, wzbudziły podziw i wielkie uznanie. Dużym przeżyciem była możliwość przejścia kanałami i sprawdzenie, co mogli czuć powstańcy poruszający się nimi w różne dzielnice Warszawy. Uczniowie obejrzeli też przejmujący film pt. „Miasto ruin” – komputerową rekonstrukcję zrównanej z ziemią Warszawy. Wizyta w muzeum pozostawiła niezatarte wrażenia i była dla uczniów prawdziwą żywą lekcją historii i patriotyzmu.

Następnie udaliśmy się na spacer po pięknej Warszawie. Widzieliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, który powstał dla uczczenia poległych podczas I wojny światowej. Znajdują się tam szczątki poległego żołnierza, urny z ziemią z pobojowisk i tablice z nazwami pól bitewnych z I i II wojny światowej. Dużą atrakcją okazała się multimedialna „Ławeczka Chopina”, na których wystarczyło nacisnąć guzik, aby usłyszeć wybrany fragment utworu.

Po drodze mijaliśmy: Kościół św. Anny, Pałac Prezydencki ze stojącym na dziedzińcu pomnikiem księcia Józefa Poniatowskiego, Hotel Bristol. Z Krakowskiego Przedmieścia doszliśmy do Starego Miasta, gdzie mogliśmy zobaczyć pomnik warszawskiej syrenki. Stare Miasto to jedno z najpiękniejszych miejsc w Warszawie. Dumą Warszawiaków jest Zamek Królewski. W centrum usytuowana jest Kolumna Zygmunta. Przechadzając się ulicami Starówki doszliśmy aż do murów barbakanu, gdzie następnie zobaczyliśmy Pomnik Małego Powstańca.

Po zjedzeniu pysznego obiadku w centrum Warszawy dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernika. Tam mogliśmy wykonywać różne doświadczenia, dowiedzieć się nowych ciekawych rzeczy, zobaczyć jak działają zjawiska atmosferyczne. Poprzez zabawę uczyliśmy się nowych fantastycznych rzeczy. Dzięki temu dotychczas skomplikowane dla nas prawa przyrody stały się bardziej zrozumiałe i jasne. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.

Czas w tym niesamowitym miejscu minął nam bardzo szybko. Niestety, wszystko co fajne, szybko się kończy. W późnych godzinach wieczornych zmęczeni, ale bardzo zadowoleni  dotarliśmy do domu.