24 kwietnia 2024

Trójka: Wycieczka w góry

Dnia 23 maja uczniowie z klas Vb, Vc i IVb szkoły podstawowej Zespołu Szkół Miejkich nr 3 udali się na trzydniową wycieczkę w góry.

Pierwszego dnia, po dojeździe do Szczawnicy, udaliśmy się na przystań. To tu czekała na nas łódka, dzięki której mogliśmy przedostać się na drugi brzeg Dunajca. Po wyjściu na ląd wraz z panią przewodnik ruszyliśmy zdobywać pienińskie szczyty. Po długiej wędrówce dotarliśmy na Sokolicę. Niezwykły widok zrekompensował nasz trud. Później szliśmy wciąż dalej, podziwiając jednocześnie piękno Pienińskiego Parku Narodowego.

Po zejściu z gór udaliśmy się do Krościenka, a stamtąd do Niedzicy. Po rozlokowaniu się w ośrodku wypoczynkowym  poszliśmy  się na obiadokolację, a później – na zielone i piaszczyste boiska.

Po przespanej nocy czekał na nas wyjazd na Słowację, do Popradu. To tutaj znajduje się słynny wśród Polaków park wodny – AquaCity. Po godzinach spędzonych w wodach termalnych, zabawie z rówieśnikami udaliśmy się do centrum miasteczka, by poznać nieznane oblicze Słowacji. Wracając, zajechaliśmy jeszcze do Czerwonego Klasztoru, w którym mieszkali niegdyś zakonnicy, słynący z wytwarzania lekarstw, przepisywania tekstów religijnych.

Po ponownym przyjeździe do Niedzicy udaliśmy się na szczyt  zapory wodnej, by z bliska przyjrzeć się murom zamku leżącego nad Jeziorem Czorsztyńskim i niezwykłym, iluzjonistycznym rysunkom na koronie.

Po powrocie do ośrodka czekały na nas kolejne atrakcje: grill, gry na trawiastych boiskach oraz szalona dyskoteka.

Ostatni dzień stał pod znakiem Pienińskiego Muzeum i Szczawnicy. Będąc w muzeum, zobaczyliśmy  z bliska zwierzęta żyjące  w pienińskich lasach, a także film o faunie i florze. Później w Szczawnicy udaliśmy się kolejką na Palenicę. Po zjeździe czekał na nas spacer po mieście.

Pełni niezapomnianych wrażeń i wspomnień powróciliśmy o 22.00 w środę do Hrubieszowa.