25 kwietnia 2024

W grzywce wiatr a w sercu siła

Beneficjenci projektu „W grzywce wiatr a w sercu siła…” dofinansowanego przez Gminę Miejską Hrubieszów, którzy w dniach 13 – 15 czerwca 2014 roku uczestniczyli w trzydniowym pikniku w Suścu.

Na miejscu „czekał” na nas wypełniony wodą basen, ale niestety nie mogliśmy z niego skorzystać, z powodu niesprzyjającej aury. Mimo to, przez te trzy dni czekało na nas i tak wiele atrakcji. Dobył się mecz w siatkówkę, piłkę nożną, zawody w strzelaniu z łuku do tarczy, poznaliśmy także ciekawą grę zaproponowaną przez studentów – przerzucanie i łapanie balona napełnionego wodą w koc.

W sobotę przeszliśmy kilkukilometrową trasę, gdzie podziwialiśmy kompleksy leśne Parku Krajobrazowego Puszczy Solskiej jak również licznie rozsiane wydmy, jary i wąwozy o stromych zboczach. W dolinie rzeki, w zagłębieniach terenu widzieliśmy liczne torfowiska, porośnięte trawą i olszyną. Ze względu na duże różnice wysokości rzeka ma charakter górski. Urozmaicają ją przepiękne i urocze progi skalne tworzące wodospady nazywane pospolicie szumami. Wieczorem odbyło się wspólne grillowanie.

W niedzielę podziwialiśmy przepiękne krajobrazy Roztocza, pokonując trasę na rowerach wypożyczonych w Ośrodku „Roztoczanka”, w którym gościliśmy przez te trzy dni, które minęły wszystkim bardzo szybko.

Teraz pozostało przed nami już kilka treningów z tenisa ziemnego do końca realizacji projektu, ale mamy nadzieje, że w następnym roku te zajęcia będą kontynuowane.