25 kwietnia 2024

Wspaniała wycieczka w Pieniny

8 czerwca 2011 roku grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Hrubieszowie wyjechała na trzydniową wycieczkę w Pieniny. Podróż minęła nam dość szybko. Zamek Czorsztyn był pierwszym punktem naszego zwiedzania.

8 czerwca 2011 roku grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Hrubieszowie wraz z opiekunami (p. B. Lichoń – Fabrowską, p. B. Drewnik, p. E. Jóźwiak oraz p. I. Drawdzik, która wytrwale czuwała nad naszym zdrowiem) wyjechała na trzydniową wycieczkę w Pieniny.

Podróż minęła nam dość szybko. Zamek Czorsztyn był pierwszym punktem naszego zwiedzania. Są to ruiny gotyckiego zamku z XIV wieku położone nad Dunajcem w granicach Pienińskiego Parku Narodowego.

Drugim punktem i chyba najważniejszym w całej wycieczce była wizyta w basenach termalnych w Bukowinie Tatrzańskiej. Termy bukowiańskie są centrum rozrywki dla całej rodziny, ośrodkiem uzdrowiskowym i rehabilitacyjnym. Obiekty termalne obejmą 12 basenów: 6 wewnętrznych i 6 zewnętrz­nych. Temperatura wody w basenach utrzymuje się w granicach 28-36°C. Są również zjeżdżalnie o łącznej długości 100 m

Po szaleństwach w basenach udaliśmy sie na obiadokolację do pensjonatu „Hanka”w Krościenku, gdzie mieliśmy również noclegi.

Na drugi dzień wyruszyliśmy w góry. Choć dzień był pochmurny, zapowiadał sie deszczowo, nikt sie nie przestraszył. Wąwóz Homole – wąwóz na terenie południowej Polski w Pieninach, a dokładniej w Małych Pieninach, w miejscowości Jaworki koło Szczawnicy. Nazwa pochodzi od ruskiego słowa homoła, gomoła, które oznacza obły, bezrogi (nawiązanie do kształtu doliny). Ma długość ok. 800 m.

Po spacerze przepięknym wąwozem weszliśmy na Dubantowską Dolinkę. Tam u prawdziwego górala w bacówce „U Wojtka” każdy kupił oscypka do domu.

Kolejnym punktem był wjazd wyciągiem na Palenicę. Palenica 722 m n.p.m. – szczyt w Małych Pieninach oddzielony przełęczą Maćkówka od głównego grzbietu. Na szczycie znajduje się schronisko „Groń”, obiekty gastronomiczne oraz zjeżdżalnia wózkowa.

Zwiedziliśmy również uzdrowisko w Szczawnicy, każdy popróbował wodę z różnych źródeł, najbardziej smakowała wszystkim woda ze źródła „Józef”

W ostatnim dniu grupa ochotników z klasy VI a i b oraz niektórzy uczniowie z klasy V b i V c wraz z opiekunkami p. B. Fabrowską i p. B. Drewnik postanowiła zdobyć szczyt Sokolicy. Podejście było naprawdę strome, ale wszyscy byli dumni z tego, kiedy znaleźli sie na szczycie. Widoki były cudowne – warto było! SOKOLICA położona jest na obszarze Pienińskiego Parku Narodowego. Szczyt jest kapitalnym punktem widokowym na przełom Dunajca Na szczycie Sokolicy rosną piękne sosny reliktowe. Druga grupa wybrała się również na spacer po okolicy…

Przed odjazdem zjedliśmy pyszny obiadek w restauracji w Krościenku i udaliśmy sie w drogę powrotną do Hrubieszowa.

Pieniny wszystkim bardzo spodobały się, planujemy powtórzyć wycieczkę, ale juz w Gimnazjum.