Zakupy dla dużej rodziny – jak nie wydać majątku

Wprowadzona w dniu 5 grudnia 2014 r. ustawa o Karcie Dużej Rodziny umożliwiła wszystkim rodzinom, w których wychowało się lub wychowuje minimum troje dzieci, korzystanie z licznych promocji i zniżek w popularnych sklepach. Duże rodziny mogą zaopatrywać się przede wszystkim w tańszą żywność w dyskontach i marketach. Wiele z tych sklepów przystąpiło do tego programu bezpośrednio lub stosując własne systemy rabatowe. Jak kupować dla dużej rodziny?

Reklamy

Co to jest Karta Dużej Rodziny

Jest to system uprawnień, z których mogą korzystać osoby, posiadające na utrzymaniu co najmniej troje dzieci obecnie lub w przeszłości. Oznacza to, że uprawnione do Karty są również osoby, których dzieci są już dorosłe i samodzielne – jest to Karta Dużej Rodziny dla Seniorów. Karta wydawana jest bezpłatnie na wniosek zainteresowanych, złożony we właściwym dla miejsca zamieszkania urzędzie miasta lub gminy.

Do posiadania Karty uprawnione są także dzieci do ukończenia 18 lat, a uczące się lub studiujące – do ukończenia 25 lat. Ponadto mogą z niej skorzystać dzieci z orzeczeniem niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym lub znacznym – bez ograniczeń wiekowych.

Korzyści, płynące z posiadania Karty Dużej Rodziny, są oczywiste: odliczenia od comiesięcznych opłat, tańsze przejazdy komunikacją publiczną, niższe ceny paliw na wybranych stacjach. Ale najważniejszą korzyścią jest możliwość kupowania żywności w marketach i dyskontach ze zniżkami, co ma ogromne znaczenie w przypadku rodziny wielodzietnej.

Obecnie z Karty Dużej Rodziny korzysta około 3,5 mln osób. W Internecie można sprawdzić, gdzie znajdują się najbliższe punkty honorujące Kartę i wyszukać partnerów tego programu według różnych kryteriów, np. kategorii i lokalizacji.

Sieć Carrefour – pionier na polskim rynku

Markety Carrefour wprowadziły możliwość korzystania z Karty Dużej Rodziny jako pierwsze i przez dłuższy czas sieć ta jako jedyna oferowała rabaty z tego tytułu. Jak informuje ukazująca się w Carrefour gazetka, posiadacz Karty Dużej Rodziny może zrobić zakupy tańsze nawet o 10 proc. we wszystkie dni tygodnia pod warunkiem, że po uwzględnieniu innych zniżek łączna kwota do zapłaty wyniesie minimum 50 zł. Nie jest wymagana rejestracja ani żadne formalności; wystarczy w kasie zeskanować QR kod. Podczas drukowania paragonu kasa fiskalna wydrukuje kupon, uprawniający do zniżki przy następnych zakupach.

Oprócz tego sieć Carrefour oferuje stałym klientom program lojalnościowy Rodzinka, polegający na zbieraniu punktów na kartę – plastikową lub wirtualną po zainstalowaniu aplikacji w telefonie. Po zebraniu 600 punktów na karcie klient otrzymuje kupon na 10 zł. W sklepach Carrefour wybrane produkty są specjalnie oznaczone, a ich cena jest obniżona.

Dino stawia na dzieci

Sieć dyskontów Dino posiada szeroką ofertę produktów dla dzieci, w tym wyprawki dla noworodka, ubranka, wózki, foteliki i wiele innych akcesoriów. Wydawana w Dino gazetka promuje program lojalnościowy, w którym rabaty „rosną razem z dzieckiem”. Jeżeli rodzice zdecydują się skompletować i zakupić wyprawkę dla dziecka, otrzymają rabat na wszystkie pozostałe zakupy.

System rabatów polega na tym, że w danym zamówieniu cena jednej lub kilku pozycji przekracza 1000 zł, to na pozostałe produkty z tego zamówienia przysługuje rabat według następujących zasad:

  • Zakupy za 1000 zł – rabat na pozostałe produkty wynosi 2 proc.
  • Zakupy za 3000 zł – rabat wynosi 3 proc.
  • Zakupy za 5000 zł – rabat wynosi 4 proc.
  • Zakupy za 10000 zł – rabat wynosi 5 proc.
  • Zakupy za 15000 zł – rabat wynosi 6 proc.

Oprócz tego w sieci Dino istnieje system „kolorowych” kart stałego klienta; kartę żółtą otrzymuje się po dokonaniu zakupów na kwotę minimum 1000 zł (2 proc.). Kwota ta musi być wydana na zakupy w Dino w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a rabat zaczyna być naliczany od nadwyżki ponad nią. Wyjątek stanowi wyprawka dla noworodka za minimum 500 zł – wówczas rabat 5 proc. naliczany jest od początku. Maksymalny rabat nalicza się posiadaczowi karty złotej – 6 proc., naliczanych analogicznie od nadwyżki ponad 15000 zł.

Promocje w Biedronce

Kilka lat temu ukazująca się w dyskoncie Biedronka gazetka szeroko reklamowała „Program 99+”, stanowiący promocję dla dużych rodzin. Była to oferta czasowa, obowiązywała jedynie przez tydzień w sierpniu 2017 roku. Polegała na tym, że robiąc zakupy za minimum 99 zł można było otrzymać 15 proc. rabatu na podstawowe artykuły żywnościowe dla dorosłych i dzieci oraz wybrane środki czystości. Obecnie sieć oferuje, oprócz standardowej karty „Moja Biedronka”, karty podarunkowe dla osób prywatnych:

  • Lepsze niż kieszonkowe – dla dzieci, do płacenia za dowolne produkty, z wyjątkiem alkoholu i wyrobów tytoniowych
  • Zakupy w prezencie – dla bliskiej osoby, możliwość zakupów dowolnych produktów.

(tekst i fot. mat. partnera)