25 kwietnia 2024

Zespół Szkół nr 3 – zasady rekrutacji w roku szkolnym 2013/2014

Zasady rekrutacji kandydatów do Zespołu Szkół nr 3 w Hrubieszowie w roku szkolnym 2013/2014.


Wzór podania do Liceum       

 

ZASADY REKRUTACJI KANDYDATÓW w roku szkolnym 2013 / 2014


Planuje się utworzenie następujących klas pierwszych:
– klasa matematyczno-fizyczna (rozszerzona matematyka, fizyka oraz do  wyboru rozszerzenie z informatyki lub chemii)
– klasa humanistyczna (rozszerzony język polski, historia i wiedza o społeczeństwie)
– klasa biologiczno-chemiczna ( rozszerzona biologia i chemia) 
 klasa dziennikarsko-językowa (rozszerzony język polski i język angielski, drugi język obcy i historia) 
 klasa matematyczno-geograficzna (rozszerzona matematyka, język angielski i geografia) 
 klasa turystyczno-krajoznawcza (rozszerzony język angielski, język obcy, biologia, geografia
 klasa sportowa (rozszerzony język angielski, wychowanie fizyczne, biologia)
 klasa psychologiczno-społeczna (rozszerzony język polski, język angielski, biologia)

Nauczane języki: j. angielski, j. niemiecki, j. rosyjski
O przyjęciu kandydata decyduje suma punktów uzyskanych jako:
– punkty uzyskane za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum,
– punkty uzyskane z przeliczenia ocen ze świadectwa ukończenia gimnazjum.


Przyjmuje się następujący sposób punktacji przy rekrutacji do 3-letniego liceum:

z egzaminu gimnazjalnego maks. 100 pkt.
oceny ze świadectwa ukończenia gimnazjum maks. 100 pkt.
maksymalnie kandydat może uzyskać 200 pkt.

Wykaz przedmiotów punktowanych w poszczególnych klasach:
 

Profile klas Grupa przedmiotów
matematyczno-fizyczny j. polski, matematyka, fizyka i informatyka lub chemia
humanistyczny j. polski, historia, wiedza o społeczeństwie, j. angielski
biologiczno-chemiczny j. polski, biologiai, chemia, matematyka
dziennikarsko-językowy j. polski, j. angielski, j. rosyjski lub j. niemiecki, historia
matematyczno-geograficzny j. polski, matematyka, geografia, j. angielski
turystyczno-krajoznawczy j. polski, geografia, j. angielski, biologia
sportowy j. polski, biologia, matematyka, j. angielski
psychologiczno-społeczny j. polski, biologia, j. angielski, historia lub wiedza o społeczeństwie


Przy ustalaniu liczby punktów za oceny na świadectwie przyjmuje się następujące wartości punktowe ocen:

Ocena Punkty:
celujący 20
bardzo dobry 18
dobry 15
dostateczny 8
dopuszczający 2

Liczba punktów możliwych do uzyskania za osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum:

OSIĄGNIĘCIA Punkty
świadectwo z wyróżnieniem 4
potwierdzone osiągnięcia, co najmniej na szczeblu wojewódzkim, w konkursach wiedzy organizowanych przez kuratora oświaty
(1 konkurs – 4 punkty; 2 konkursy – 8 punktów; 3 i więcej konkursów – 10 punktów)
10
potwierdzone osiągnięcia sportowe lub artystyczne co najmniej na szczeblu powiatowym (indywidualne lub zespołowe) za miejsca od I do III
(1 osiągnięcie – 2 punkty; 2 i więcej osiągnięć – 4 punkty)
4
osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego 2

Przyjęcia poza postępowaniem kwalifikacyjnym dotyczą laureatów konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu z:
– języka polskiego,
– matematyki,
– języków obcych,
– biologii,
– fizyki,
– chemii,
– geografii,
– historii,

Pierwszeństwo w przyjęciu przy równorzędnych wynikach uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym mają:
– sieroty i wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych,
– kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którzy mieli ustalony indywidualny program lub tok nauczania,
– kandydaci posiadający opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia kandydata.

Wymagane dokumenty:
– podanie 
– świadectwo ukończenia gimnazjum
– zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum
– karta zdrowia i karta szczepień
– zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie wydane przez przychodnię medycyny pracy (do technikum)
– 2 fotografie podpisane na odwrocie

Termin składania dokumentów w sekretariacie szkoły:

Składanie przez kandydatów podań podpisanych przez rodziców lub prawnych opiekunów
20 maja 2013 od. godz. 800– 7 czerwca 2013 roku do godz. 1500

Możliwość dokonywania ewentualnych zmian w wyborze szkoły i oddziału
21 czerwca 2013 od godz.800– 25 czerwca 2013 roku do godz.1200

Składanie przez kandydatów kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum
28 czerwca 2013 od godz.1000– 2 lipca 2012 roku do godz.1200

Publikacje list zakwalifikowanych do przyjęcia
3 lipca 2013 roku, godzina 1300

Potwierdzenie przez kandydatów woli podjęcia nauki w danej szkole przez złożenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum
od 3 lipca 2013 roku od godz. 1300 do 5 lipca 2013 roku do godz. 1300

Publikacje list przyjętych oraz list wolnych miejsc
8 lipca 2013 roku, godz. 1000

Przeprowadzenie ewentualnej rekrutacji uzupełniającej
8 lipca 2013 roku od godz.800– 10 lipca 2013 roku do godz.1200

Ogłoszenie wyników rekrutacji – publikacja list przyjętych oraz list wolnych miejsc
10 lipca 2013 roku, godzina 1200 

Przeprowadzenie rekrutacji dodatkowej
10 lipca 2013 roku – 30 sierpnia 2013 roku