25 kwietnia 2024

ZS nr 1: Bieszczady jesienią

Odwiedziliśmy Bieszczady. Zakwaterowaliśmy się w hoteliku „Pod kominkiem” w Komańczy. Zaskoczyły nas wspaniałe widoki, przyjemny klimat i dobra lokalizacja.

Jeszcze tego samego dnia udaliśmy się na spacer po okolicy. Dodatkowo, zwiedziliśmy Klasztor Sióstr Nazaretanek. Następnie wybraliśmy się na rajd samochodem terenowym po okolicy Komańczy. Wszyscy byli bardzo zadowoleni, zwłaszcza przeprawą przez rzekę. Dzień zakończył się ogniskiem z kiełbaskami.

Następnego dnia czekała nas piesza wędrówka po połoninach bieszczadzkich. Dotarliśmy do schroniska Chatka Puchatka, a następnie przeszliśmy Połoniną Wetlińską przez Przełęcz Orłowicza na szczyt Smerek (1222 m npm.). Ten ośmiogodzinny wysiłek wejścia na górę opłacił się – widoki były niesamowite! Pogoda dopisała, było bardzo słonecznie. Przewodnik prowadził nas po szlakach górskich i opowiadał o okolicy i historii Bieszczad. Tak zakończył się drugi dzień.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy zaporę w Solinie, która jest największą budowlą hydrotechniczną w Polsce. Jej długość to 664 m, a wysokość 82 m. Poznaliśmy zasady pracy elektrowni turbinowej, która się tam znajduje. Następnie odbyliśmy rejs statkiem. Na koniec mieliśmy czas na zdjęcia i zakup pamiątek. Do domu przyjechaliśmy zadowoleni i bogaci o nowe doświadczenia.

Wycieczka odbyła się w dniach 17- 19 października 2018 roku, a uczestniczyli w niej uczniowie klasy I Ta i III Ta oraz opiekunowie: Zofia Chmarzyńska, Józef Dyniec i Krzysztof Kozłowski.

Info i foto: Kinga Szlendak / Kamil Sekulski (klasa I Ta)