23 kwietnia 2024

Zwiedzali fabrykę Skody w Mlada Boleslav

Uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Hrubieszowie uczestniczyli w dniach 26.04. – 30.04. 2011 w wycieczce do Szklarskiej Poręby, Mlady Boleslav i Pragi.

Wyjechaliśmy 26.04.2011 w późnych godzinach nocnych. Podróż zajęła nam całą noc i około godziny dziesiątej rano zameldowaliśmy się w hotelu Halny w Szklarskiej Porębie.

Po śniadaniu i krótkim wypoczynku korzystając z pięknej pogody wyruszyliśmy na górskie szlaki. Podziwialiśmy wodospad Kamieńczyka (846m n.p.m) o długości 27m. Zdobyliśmy szczyt Szrenicę (1362m n.p.m) na którym jest doskonały punkt widokowy na Góry Izerskie, Czeskie Karkonosze i Kotlinę Jeleniogorską. Dowiedzieliśmy się gdzie ma swój początek rzeka Łaba oraz poznaliśmy historię Ducha Gór Karkonoszy „Liczyrzepy”. Po tylu wrażeniach i pięknych widokach wróciliśmy do hotelu.

Cały drugi dzień spędziliśmy w Czechach. Jadąc trasą przez Jakuszyce, Harrachov (kompleks skoczni narciarskich) dotarliśmy do Mlada Boleslav. Tam czekały już na nas miłe panie przewodniczki, które oprowadziły nas po muzeum oraz części produkcyjnej Fabryki Skody.

Muzeum mieści się w odrestaurowanym budynku historycznym fabryki samochodów. Na ekspozycji przedstawiony jest cały przekrój przemysłu samochodowego od jego początków aż po współczesność. W części produkcyjnej mieliśmy okazję obserwować, jak obecnie produkowane są samochody marki Skoda. Po zwiedzeniu fabryki zjedliśmy smaczny obiad i wyruszyliśmy w dalszą podróż do Pragi.

W Pradze byliśmy zaledwie kilka godzin, ale byliśmy zauroczeni tym miastem. Widzieliśmy Most Karola, Belweder, kościół św. Wita i wiele innych ciekawych miejsc.

Następnego dnia spacerowaliśmy górskimi szlakami oraz poznawaliśmy okolice Szklarskiej Poręby. W godzinach wieczornych wyruszyliśmy w drogę powrotną mając nadzieję, że kiedyś tu jeszcze wrócimy.

Wycieczka odbyła się dzięki wsparciu finansowemu Starostwa Powiatowego w Hrubieszowie, Cukrowni w Werbkowicach oraz Rady Rodziców przy ZS nr 1 w Hrubieszowie.