27 kwietnia 2024

Dwójka: Rodzinna wycieczka do Kazimierza Dolnego

14 kwietnia dzieci z hrubieszowskiej Dwójki, wraz z rodzicami, wyruszyły na kolejną wycieczkę artystyczno-krajoznawczą do nadwiślańskiego, urokliwego miasteczka -Kazimierza Dolnego.

14 kwietnia wczesnym rankiem klasa 4d wraz z rodzicami wyruszyła na kolejną wycieczkę artystyczno-krajoznawczą do nadwiślańskiego, urokliwego miasteczka -Kazimierza Dolnego.

Pierwszym i chyba najbardziej oczekiwanym punktem wycieczki były odwiedziny w Pijalni Czekolady. Na samym początku Pani opowiedziała nam historie powstania czekolady oraz własciciela fabryki Wedla. Potem były same przyjemności, a mianowicie degustacja czekolady oraz malowanie torcików czekoladowych.

Po artystycznych warsztatach spotkaliśmy się z Panią przewodnik, która pokazała nam najpiękniejsze miejsca w Kazimierzu. Przeszliśmy rynkami miasta-głównym ze studnią, kamienicami Gdańską i braci Przybyłów oraz małym- z drewnianym budynkiem Jatek Koszernych i dawną synagogą. Następnie spacerowaliśmy pobrzeżem Wisły, ulicą Senatorską, zwiedziliśmy klasztor i kościół Sanktuarium Matki Boskiej Kazimierskiej.

Po pieszym zwiedzaniu czekała nas super atrakcja-przejazd melexami /elektrycznymi busikami/ do jednego z najbardziej znanych i pięknych wąwozów-głębocznic-Korzeniowego dołu.

Pani przewodnik bardzo ciekawie opowiedziała nam legendy związane z powstaniem miasta i pochwaliła, że mamy taka wiedzę z historii.

Tradycją naszych wspólnych wycieczek jest śpiewanie….i tym razem całą powrotną drogę

wszyscy włączyli się do śpiewania…nawet pan kierowca przyciszył radio…..chciał posłuchać……chyba mu się spodobały nasze wokalne popisy.

Mamy w planie odwiedzić 4 miasta, w których umieszczono rzeżby 4 braci flisaków stworzone przez Jerzego Kędziorę.

Cztery balansujące postaci zostały zawieszone w powietrzu w czterech nadwiślańskich miastach. Figury są wyposażone w charakterystyczne flisackie atrybuty oraz małe zwierciadełka, dzięki którym próbują nawiązać ze sobą nawzajem kontakt.

Jak dowiadujemy się od znawców twórczości autorzeźb, są to jedyne w świecie sztuki statuy ustawione luźno, z jednym lub dwoma punktami podparcia na chybotliwym cokole, które utrzymując równowagę, przeczą prawom statyki i grawitacji.

W grudniu byliśmy w Sandomierzu i widzieliśmy piękną rzeźbę tuż przy Bramie Opatowskiej niezwykła balansująca niemal po samym powietrzu rzeźba flisaka.

Spacerując pobrzeżem Wisły w Kazimierzu zobaczyliśmy kolejną rzeźbę flisaka…..w planie jeszcze mamy wyjazd do Baranowa oraz Pulaw.

Dziękujemy firmie przewozowej TRANSWAY za bezpieczny przejazd