Pozycjonowanie stron internetowych od wielu lat jest jedną z najpopularniejszych metod zdobywania nowych klientów i umacniania swojej pozycji na rynku. Przez wszystkie lata istnienia SEO, opracowanych zostało wiele metod na skuteczne pozycjonowanie. Wraz z kolejnymi zmianami w algorytmach google, traciły one coraz mocniej na znaczeniu, a na ich miejsce wchodziły nowe sposoby na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Jednym z nich jest content marketing. Wartościowa zawartość stron www, od początku była bardzo wysoko oceniana przez Google i pomagała budować obraz profesjonalnej i odpowiedzialnej marki. Bardzo dużą rolę do odegrania we właściwym zrealizowaniu tej strategii, mają firmowe blogi. Dziś przedstawiamy kilka najważniejszych powodów, dla których warto je założyć i regularnie uzupełniać nowymi artykułami.
I – Długi ogon, czyli long tail
Każdy, kto choć trochę interesuje się pozycjonowaniem, wiek jak ważną rolę zajmuje w nim długi ogon. Budowanie własnych zestawów słów kluczowych pozwala zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Typowe frazy, na które najczęściej realizowane jest wyszukiwanie, powinno być w długim ogonie wzbogacane dodatkowymi słowami, które również mogą być wpisywane przez internautów do wyszukiwarki. Przykładowo, jeśli pozycjonujesz stronę sklepu z materiałami budowlanymi, to jedną z fraz będzie „skład budowlany”. Dzięki firmowemu blogowi i artykułom, możesz rozszerzyć wyniki wyszukiwania o takie frazy jak „skład budowlany MIASTO”, „skład budowlany zakupy na raty” czy „skład budowlany bezpłatny transport” i wiele innych, odpowiednich dla twojej branży.
II – Lepsze wyniki w Google
Blog prowadzony w ramach firmowej domeny, buduje wysoką pozycję strony, dzięki regularnym aktualizacjom i publikowaniu nowych treści. Dzięki temu, Google widzi że twoja strona www żyje i umieszcza ją wyżej w wynikach wyszukiwania. To oczywiście tylko bardzo skrótowe opisanie tego, jak działa algorytm Google, który wszak jest znacznie bardziej skomplikowany. Porównanie to jednak dobrze pokazuje, jak dodawanie ciekawych, tematycznych artykułów może poprawiać wyniki wyszukiwania, na które realizujesz pozycjonowanie stron internetowych.
III – Nowe, mocne linki
Wciąż poszukujesz nowych sposobów na zdobywanie wartościowych linków do swojej strony? Zamiast bawić się w kolejne wątpliwej jakości programy partnerskie, spraw aby to inne strony chciały linkować do Ciebie. Jak tego najłatwiej dokonać? Oczywiście pisząc bardzo ciekawe artykuły, którymi inni ludzie będą chcieć się dzielić i odwoływać do nich. Do tego oczywiście potrzeba wiedzy i doświadczenia, ale efekt może być naprawdę bardzo zadowalający. Linki do takich artykułów często są umieszczane na innych blogach, forach internetowych oraz tematycznych serwisach i portalach.
IV – Mocny blog = więcej klientów
Zasada działania jest prosta. Im bardziej rozbudowany blog, czyli więcej stron posiada, tym większe budzi zaufanie u klientów i dobrze świadczy o wysokiej pozycji firmy na rynku. Ubierając to w branżowe słownictwo, rozbudowany blog wygeneruje dla ciebie więcej cennych leadów, które przekładają się na realny zysk finansowy.
V – Umacnia markę i pozycję firmy
Stara reguła marketingu mówi, że nie ważne jak się mówi, ale ważne że w ogóle się mówi. Odnosząc to do twojego firmowego bloga, odniesiesz dwa razy więcej korzyści z jego posiadania. Przede wszystkim wspiera on pozycjonowanie stron internetowych, a dodatkowo umacnia wizerunek twojej firmy na tle konkurencji. Przedstawiasz swoją firmę jako profesjonalistę, który nie ma oporów przed tym, aby dzielić się swoją wiedzą, a czasami i odpowiadać na trudne i niewygodne pytania klientów.
VI – Blog jak kanał komunikacji
Nawiązaliśmy do tego już powyżej. Blog może być bardzo dobrym, żywym kanałem komunikowania się z klientami. Aby tak się stało, wystarczy tylko uruchomić komentarze pod artykułami. To w nich może toczyć się dyskusja na temat artykułów. Czytelnicy będą tam wpisywać własne przemyślenia i spostrzeżenia, a Ty możesz z nimi dyskutować, zwiększając jeszcze bardziej merytoryczny poziom swojego bloga.
VII – Blog jako źródło adresów e-mail
Jedną z najcenniejszych rzeczy dla właściciela firmy, są adresy e-mail jej potencjalnych klientów. To dzięki nim będziesz mógł informować ich o promocjach i ważnych wydarzeniach z życia twojego biznesu. Wykorzystując do tego newsletter w atrakcyjnej formie, możesz znacząco zwiększyć sprzedaż w firmie.
VIII – Blog jest bazą wiedzy
Pomyśl teraz o tych wszystkich artykułach i komentarzach, które twój firmowy blog zgromadził przez rok, dwa lub więcej lat istnienia. Zastanów się teraz, jak możesz tę wiedzę wykorzystać. Może tworząc e-booka? Albo poradnik? Możliwości jest wiele – wystarczy tylko o umiejętne zredagowanie zgromadzonych treści i sprzedanie ich w nowym opakowaniu obecnym i nowym klientom, a czasami również konkurencji.
fot. mat. sponsora