28 kwietnia 2024

Gmina Horodło: Wycieczka Nadbużańskim Szlakiem

Grupa 62 osób reprezentujących Kluby Seniora oraz Koła Gospodyń Wiejskich z terenu gminy Horodło uczestniczyło w dwudniowej wycieczce w dniach 10 – 11 października 2016 r.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sobiboru – obejrzeliśmy zdemontowany już częściowo pomnik pamięci ofiar obozu, alejkę pamięci oraz z dala Kopiec pamięci ze względu na trwające prace.

Następnie pojechaliśmy do Jabłecznej, w której zachwyca prawosławny zespół cerkiewno – klasztorny położony na nadbużańskich łąkach.

Dalej nasza trasa wiedzie przez Kodeń, gdzie zwiedzamy rzymskokatolickie Sanktuarium Maryjne, uczestniczymy we Mszy Św. w intencji pielgrzymów oraz zwiedzamy muzeum i Kalwarię Kodeńską.

W strugach deszczu docieramy do serca prawosławia w Polsce – Świętej Góry Grabarki – gdzie od stuleci podążają prawosławni pielgrzymi z prośbą i modlitwą o pomoc. Zostawiają swoje krzyże, pod którymi kryją się ich osobiste troski, smutki i radości. Przychodzą, aby tu znaleźć ukojenie, radość, pociechę i wzmocnienie.

Zakwaterowujemy i posilamy się w Hajnówce, aby nabrać sił na następny dzień.

Po śniadaniu spotykamy się z Panią Niną – naszą przewodniczką, która przekazuje nam wszystkie informacje o Hajnówce i Puszczy Białowieskiej, a nasze oczy są pełne podziwu.

Powracamy do Hajnówki – zwiedzamy cerkiew pw. Narodzenia Św. J. Chrzciciela, jemy obiad i wracamy w drogę powrotną. Z Podlasiem żegnamy się na Górze zamkowej w Drohiczynie.