30 kwietnia 2024

ME piłkarzy ręcznych coraz bliżej

Kiedy w czerwcu 2012 roku dowiedzieliśmy się, że Polska będzie gospodarzem Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn w 2016 roku, wiadomo było, że będzie to ogromne, zarówno organizacyjne, jak i promocyjne wyzwanie. Drużyna polskich szczypiornistów, jako gospodarze turnieju, automatycznie zakwalifikowała się do rozgrywek, więc w teorii zainteresowanie telewidzów było zapewnione od początku. Organizatorzy przy pomocy środków promocyjnych walczą jednak o jak największą oglądalność.

Materiał reklamowy

 

1000 dni do Mistrzostw

W kwietniu 2013 roku rozkręciła się maszynka promocyjna imprezy. Wszystko zaczęło się na 1000 dni przed rozpoczęciem Mistrzostw od prezentacji oficjalnego loga Euro (postaci piłkarza ręcznego wkomponowanej w kształt dłoni). Mocno symbolicznie w projekcie zostały użyte jedynie trzy kolory: biel i czerwień obecne na fladze Polski oraz złoto podkreślające znaczenie zwycięstwa.

Kilka miesięcy później, w grudniu 2014 roku zaprezentowano maskotkę Mistrzostw: nawiązującą do loga imprezy: dłoń w rękawiczce. Po raz pierwszy w trakcie promocji Euro 2016 zaangażowano społeczność kibiców z całego świata, pozwalając im na wybranie imienia maskotki: ze zgłoszonych 700 propozycji do ostatniego etapu konkursu (zorganizowanego przez EHF przy współpracy z ZPRP) zostało zakwalifikowanych 5 i w głosowaniu internetowym wybrano jedną, zwycięską: jak ogłoszono pod koniec kwietnia 2015 roku maskotka będzie nosiła imię High Five.

Większa akcja promocyjna imprezy miała również miejsce w czerwcu 2015 roku w Monachium na finale turnieju Ligi Mistrzów. Ostatni dzień Final Four nosił nazwę Polish Media Day i miał na celu zainteresowanie tłumów kibiców bliskimi Mistrzostwami w Polsce.

Promocja w Internecie i telewizji

Wraz ze zbliżającym się terminem Euro (mecze rozpoczną się już 15 stycznia) intensyfikują się działania promocyjne w najpowszechniej dostępnych mediach. W Internecie działania koncentrują się na oficjalnym kanale EHF EURO CHANNEL na YouTubie: na bieżąco są dodawane kolejne filmiki promocyjne, łącznie z zaprezentowanym 9 grudnia teledyskiem do hymnu Euro „Come Play With Us” śpiewanym przez Mikę Urbaniak.

Reklama w telewizji to wyprodukowany przez OSTRO & DL Promotion klip. Zgrabnie wykorzystujący efekty slow motion oraz elementy animacji komputerowej przyciąga wzrok oraz pozwala na poczucie zbliżającego się klimatu Mistrzostw. Film reklamowy „Poczuj Emocje” skupia się na oddaniu atmosfery meczu oraz poruszających kibicami emocji, co wydaje się być najlepszą strategią na przyciągnięcie uwagi zarówno do samego wydarzenia, jak i jego transmisji.

Jaki będzie efekt?

Stacja Polsat, posiadająca prawa do transmisji całej imprezy, liczy na przyciągnięcie przed telewizory kilku milionów Polaków. Już w 2007 roku spotkania reprezentacji na Mistrzostwach gromadziły od 4,5 do 6 milionów widzów. Jak twierdzi Marian Kmita, dyrektor ds. sportu w Polsacie: „jest koniunktura na ten sport”.

 

fot. mat. sponsora