Uczniowie Zespołu Szkół Miejskich nr 3 w Hrubieszowie w bieżącym roku szkolnym realizują projekt „Zdrowo jem, więcej wiem” Fundacji Banku Ochrony Środowiska, który prowadzony jest w trosce o zdrowie młodego pokolenia.
Klasa II a ZSM Nr 3 wraz z wychowawcą Agnieszka Handziuk jak zespół TRÓJECZKA w bieżącym roku szkolnym realizuje projekt „ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM” Fundacji Banku Ochrony Środowiska, który prowadzony jest w trosce o zdrowie młodego pokolenia. Projekt ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Kluczowym nurtem, prowadzonych działań, jest uświadomienie roli zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej w zachowaniu dobrego stanu zdrowia w dobie zmieniających się warunków cywilizacyjnych.
Zostały przeprowadzone zajęcia pt. DOBRE I ZŁE SKŁADNIKI W NASZYM POŻYWIENIU, które przebiegły w atmosferze zabawy i radości. Zajęcia bardzo spodobały się dzieciom i dlatego postanowiliśmy wzbogacić scenariusz o własne pomysły. Przez kilka dni realizowaliśmy nasze cele.
Nasza „Trójeczka” to grupa dzieci, których naturalnymi potrzebami są potrzeba ciekawości, integracji, sensu i znaczenia. Z zainteresowaniem i dużym zaangażowaniem dzieci przygotowały rysunki produktów spożywczych, które zawierają dobre i złe składniki w pożywieniu. Stan wiedzy wyjściowej dzieci był na bardzo dobrym poziomie, potrafią wymienić jakie produkty są wskazane dla prawidłowego rozwoju organizmu. Potrafią wymienić produkty ,które wpływają na prawidłowy wzrost, dodają energii oraz wpływają na logiczne myślenie. Dzieci wzbogaciły wiedzę o wiadomości z zakresu wiedzy na temat zbędnych i szkodliwych składników w naszym pożywieniu oraz źródeł ich występowania. Dużym zainteresowaniem cieszył się temat poruszający kwestie produktów, które zawierają tłuszcze, białka, węglowodany. Portal Aktywnie po zdrowie zawiera ciekawe gry interaktywne dotyczące np. produktów zawierających witaminy, które wzmacniają naszą odporność, wpływają stymulująco na wzrok, zdrowe kości czy dodają energii. Dzieci chętnie uzupełniły karty pracy a podsumowaniem zajęć było przygotowanie przepisu na fantastycznie zdrowe śniadanie dla drugoklasisty dodające energii w nauce i zabawie. Był to także sprawdzian samodzielnego przygotowania takiego śniadania i podzielenie się swoimi doświadczeniami z kolegami i koleżankami. Kolejny etap realizacji działań w ramach projektu opierał się na przygotowaniu propozycji gier i zabaw ruchowych. Każde z dzieci przygotowało swoją propozycję opracowując zasady a potem prezentując innym. Wśród znanych gier zespołowych tj. gra w piłkę nożną czy koszykówkę pojawiły się także inne pomysły np.zabawy z balonami, gra w kapsle , siódemki, gra w murarza itp.
Zabawy i gry były dla zespołu Trójeczka przyjemnością, zachęciły dzieci do ruchu i doskonale poprawiły nam nastrój. Kolejnymi etapami projektu była organizacja konkursów na wiersz, bajkę lub komiks o dobrych i złych składnikach w pożywieniu. Wszystkie pomysły i prace okazały się interesujące . Promując zdrowe odżywanie przedstawiliśmy wiersze i bajki naszym najmłodszym, czyli grupie przedszkolnej.
Zachęcanie do podejmowania takich działań wzmacnia samodzielną aktywność, zachęcają do wykonywania prób i sprawdzania swoich możliwości, rozwijania poczucia własnej wartości, sprawstwa i niezależności. Przeprowadzone zajęcia pozwoliły na wyciągnięcia wniosków jakie produkty są zdrowe a jakich należy unikać.
Kolejny etap przed Nami!
Agnieszka Handziuk