Wizytę w placówce Zakładu Ubezpieczeń Społecznych od dziś można umówić telefonicznie na dogodny dla siebie termin i godzinę. To kolejne ułatwienie, które zwiększy bezpieczeństwo obsługi klientów w czasie pandemii.
Dotychczas z rezerwacji wizyt w placówkach mogły skorzystać tylko te osoby, które miały konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE). Teraz każdy może telefonicznie umówić spotkanie z pracownikiem Zakładu, bez względu na to czy jest zarejestrowany w portalu ZUS. Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, może zadzwonić w sprawie rezerwacji wizyty najwcześniej 6 dni przed jej terminem.
Podczas umawiania spotkania w placówce trzeba podać swoje dane: imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Należy też wskazać placówkę, w której ma odbyć się wizyta, sprawę, jaką chcemy omówić, oraz wybrać dzień i godzinę spotkania. Na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie SMS z potwierdzeniem terminu i numerem rezerwacji. W dniu wizyty trzeba go wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
Żeby umówić wizytę w jednej z placówek Oddziału ZUS w Lublinie, należy zadzwonić pod numer 81 535 75 26. Rezerwacja wizyt w placówkach Oddziału ZUS w Biłgoraju odbywa się pod numerem 515 374 368.
Telefoniczna rezerwacja to udogodnienie, a nie obowiązek. ZUS nadal przyjmuje klientów w swoich placówkach także bez wcześniejszego umawiania. Wizyty odbywają się w ścisłym reżimie sanitarnym: z zachowaniem bezpiecznego odstępu od innych osób, w maseczkach lub przyłbicach i z dezynfekcją rąk przed wejściem na salę obsługi. Instytucja oferuje także inne bezpieczne formy kontaktu: e-wizyty (czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS), Platformę Usług Elektronicznych, infolinię (22 560 16 00) i mail cot@zus.pl.
(ZUS)