W związku z zagrożeniem koronawirusem Zakład Ubezpieczeń Społecznych prosi klientów o ograniczenie wizyt w jego salach obsługi do niezbędnego minimum.
W dwa najbliższe poniedziałki (16 i 23 marca) obsługa będzie skrócona do godz. 15.00. ZUS zachęca jednocześnie do kontaktu telefonicznie i przez internet.
Przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS można przesyłać wnioski i dokumenty, sygnując je podpisem elektronicznym. Tą drogą osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą między innymi wysłać do ZUS oświadczenie w sprawie dodatkowego zasiłku opiekuńczego w związku z koronawirusem. Przysługuje on na czas opieki nad dzieckiem do ukończenia 8 lat z powodu zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły. Na stronie www.zus.pl jest już instrukcja, jak taki internetowy wniosek wypełnić i odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów o zasiłek.
Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć w każdej chwili. Tożsamość można potwierdzić podpisem elektronicznym (np. bezpłatnym profilem zaufanym). Wygodny dostęp do PUE oferuje również kilka banków – przez swoje serwisy bankowości elektronicznej.
Obsługa w placówkach
Żeby zapobiegać zakażeniom koronawirusem, ZUS odwołał grupowe szkolenia dla klientów, które miały odbyć się w marcu. W związku z zaleceniem sanepidu, by unikać skupisk ludzi, również w salach obsługi klientów nie może przebywać jednocześnie zbyt wiele osób. We wszystkich placówkach ZUS pojawiły się też skrzynki, w których można zostawić dokumenty, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami.
(ZUS)
Zobacz też:
REGION – Wirus utrudnia działalność firmy? Pamiętaj o ulgach w ZUS
REGION – Koronawirus, a świadczenia chorobowe w czasie kwarantanny