Promowanie biznesu w sieci jest obecnie powszechne. Dzięki reklamom w Internecie łatwo dociera się do szerokiego grona klientów bez względu na to, jakie produkty lub usługi chce się im zaoferować. Reklamy Google Ads są jedną ze skuteczniejszych form docierania do grupy docelowej w sieci. Dzięki nim nawet nowa marka na rynku szybko zdobywa szerokie grono stałych odbiorów i stabilną pozycję, pomimo działań konkurencji. Planowanie działań strategii reklamowych powinno zatem uwzględnić koszty Google Ads.
Na czym polega reklama Google Ads?
Reklama Google Ads polega na promowaniu biznesu w sieci za pomocą wyszukiwarki Google. Reklama tekstowa wyświetla się na podstawie konkretnych zapytań, dzięki czemu trafia do osób zainteresowanych daną ofertą. Pozostali użytkownicy widzą za to reklamy o innej tematyce. Prowadzenie kampanii Google Ads powinno się zlecać specjalistom, którzy potrafią dobrać rodzaj wyświetlanych treści promocyjnych do aktualnych trendów w wyszukiwaniach.
Specjalista google ads tworzy reklamy, które podbijają pozycję określonej strony w wynikach wyszukiwania Google. Samodzielne dobieranie słów kluczowych i innych elementów kampanii przynosi słabsze efekty, gdyż Google ocenia reklamę na podstawie skomplikowanych algorytmów. Specjalista google adwords potrafi je analizować i odczytywać najważniejsze informacje z darmowych i płatnych narzędzi SEO. Dzięki temu prowadzenie kampanii google adwords przez specjalistę jest kluczowym elementem skutecznego marketingu internetowego.
W czym pomoże specjalista Google Ads?
Ze specjalistą google ads można ustalić dowolny zakres działania. Warto zdać się jednak na jego doświadczenie i wiedzę, gdyż zbyt wąski zakres usług sprawia, że efekty kampanii reklamowych są mało zadowalające. Zadaniem specjalisty jest optymalizacja kampanii google, by jej skuteczność była wysoka przy zachowaniu akceptowalnej wysokości budżetu.
Sprawdź też, jak działa reklama displayowa.
W przypadku Google Adwords efekty pojawiają się szybko, gdyż reklama od razu wyświetla się na górze listy wyników wyszukiwania. W przypadku pozycjonowania efekty są trwalsze, jednak oczekiwanie na ich pojawienie się może przyczynić się do przegapienia „gorącego” okresu w danej branży (np. zwiększonego popytu na artykuły sezonowe). Jeśli opłaci się reklamy Adwords, użytkownicy od razu je zobaczą. Specjalista w tym czasie zajmie się zarówno budowaniem pozycji poprzez optymalizację strony i treści, które się na niej znajdują, jak i krótkookresowymi działaniami, dzięki którym pozycja strony zostanie błyskawicznie poprawiona.
Kampanie Adwords trafiają do szerokiego grona odbiorców, gdyż z wyszukiwarki Google w Polsce korzysta ponad 97% wszystkich użytkowników. Zasięg działań reklamowych jest zatem praktycznie nieograniczony. Dodatkowo efekty kampanii są łatwe do zmierzenia. Specjalista bez trudu przedstawi dane dotyczące kliknięć w reklamę, wejść na stronę po jej wdrożeniu i wzrostu ruchu uzyskanego w dłuższej perspektywie. Efekty można monitorować na bieżąco, dzięki czemu twórca reklamy może zmodyfikować kampanię w trakcie jej trwania.
Co ważne, specjalista SEO od kampanii Adwords gwarantuje, że opłata za reklamę zostanie pobrana tylko za efekty jej działania. System płatności za kliknięcia sprawia, że właściciel strony nie ponosi kosztów, jeżeli użytkownicy nie są nią zainteresowani. Adwords wyświetla się po każdym zapytaniu na daną frazę, co daje możliwość zapamiętania marki i jej oferty bez płacenia za nią ze względu na brak kliknięcia użytkownika. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym, specjalista zwiększy zasięg Google Ads, nawet gdy klikalność będzie na dość niskim poziomie.
(tekst i fot. mat. partnera)