Jeśli chcemy, aby Twoje produkty zwróciły uwagę potencjalnych klientów, musimy pokazać je w najlepszym świetle – w przenośni i dosłownie. Dlatego ważne jest, aby zdjęcia produktowe były wykonane w sposób profesjonalny. W tym artykule przedstawimy kilka wskazówek, które pomogą Ci zrobić to dobrze. Oczywiście zawsze warto pamiętać także o tym, że fotografia reklamowa (https://fp360.pl/) potrafi być niezwykle skomplikowana i czasochłonna. Często bez odpowiedniego sprzętu nie mamy także możliwości, aby zaprezentować produkt w odpowiedni sposób.
Niektórzy reklamodawcy od razu wolą udać się z tym tematem do specjalistów, którzy po prostu wykonają całą pracę za nich. Niezależnie jednak od tego, czy podejmiemy ten trud sami, czy zdecydujemy się na współpracę z fachowymi fotografami, warto wiedzieć, jak powinny wyglądać doskonałe zdjęcia reklamowe. Przyjrzyjmy się więc podstawowym kwestiom.
Zdjęcia reklamowe a wybór odpowiedniego sprzętu fotograficznego
Wybór odpowiedniego sprzętu fotograficznego jest kluczowy dla uzyskania dobrych efektów. Najlepiej jest wybrać lustrzankę cyfrową, która pozwala na ustawianie parametrów takich jak czas naświetlania, przysłona i ISO. Dzięki temu można kontrolować oświetlenie i ostrość zdjęć. Zdjęcia reklamowe muszą być przede wszystkim czytelne.
Pamiętajmy, że pierwsze skrzypce gra tutaj produkt. Można oczywiście sięgnąć po rozwiązania o mniejszym stopniu zaawansowania technologicznego, jednak nawet pół profesjonalni fotografowie podkreślają różnice między rozwiązaniami dla fachowców oraz dla amatorów. Oczywiście jeśli dla kogoś fotografia reklamowa to sposób zarabiania na życie, możemy być pewni, że taka osoba dysponuje najlepszymi aparatami i obiektywami.
Oświetlenie w zdjęciach reklamowych
Oświetlenie jest jednym z najważniejszych elementów przy robieniu zdjęć produktowych. Najlepiej jest wykorzystać naturalne światło słoneczne, ale jeśli nie jest to możliwe, warto zainwestować w zestaw oświetleniowy. Pamiętajmy, że światło powinno być równomierne i nieprzesadnie jasne. Wielu profesjonalistów jest zdania, że kluczem do stworzenia odpowiednio wyglądającej fotografii jest właśnie światło. Odpowiednie ustawienie lamp może wpłynąć nie tylko na odbiór samego zdjęcia, ale i na zmianę charakteru produktu. Ważne zatem, aby świadomie podchodzić do korzystania z oświetlenia – tym bardziej jeśli zależy nam na uchwyceniu określonych cech produktu.
Fotografia reklamowa i tło
Tło jest równie ważne jak produkt. Najlepiej jest wykorzystać proste i jednolite tło, np. białą lub czarną tkaninę. Unikajmy zbyt jaskrawych kolorów, ponieważ może to odwrócić uwagę od produktu. Zdjęcia reklamowe, jak wspominaliśmy, muszą być czytelne. Jednolita barwa trzeciego planu przekierowuje uwagę odbiorcy na plan pierwszy. A w tego rodzaju fotografiach jest to oczywiście produkt.
Kompozycja w zdjęciach reklamowych
Kompozycja to sposób, w jaki ustawiony jest produkt na zdjęciu. Ważne, aby był on umiejscowiony w sposób, który pozwala na uchwycenie jego najważniejszych cech. Warto również eksperymentować z różnymi ustawieniami i kątami, aby uzyskać najlepszy efekt. Wiele zależy od pomysłu fotografa lub preferencji reklamodawcy. Natomiast klient z pewnością będzie chciał wyciągnąć jak najwięcej informacji dotyczących produktu właśnie z grafiki. Dlatego zdjęcia reklamowe muszą mieć przemyślaną kompozycję.
Retuszowanie w fotografii reklamowej
Retuszowanie jest ostatnim etapem procesu tworzenia zdjęć produktowych. Nie polecamy jednak przesadnego retuszowania, ponieważ może to sprawić, że produkt będzie wyglądał sztucznie. Lepiej skupić się na poprawie kolorów i usuwaniu drobnych niedoskonałości – fotografia reklamowa musi jednak zachować zgodność ze stanem faktycznym w kwestii wyglądu produktów.
Może Cię także zainteresować: Fotografia biznesowa i korporacyjna – kto jej potrzebuje?
tekst i fot. mat. partnera, fot. źródło: unsplash.com