23 grudnia 2024

Hrubieszów: Gmina Miejska wdraża budżet obywatelski

Budżet obywatelski zwany również budżetem partycypacyjnym – to proces, umożliwiający mieszkańcom wpływ na przeznaczenie części środków publicznych na realizację inicjatyw zgłoszonych przez mieszkańców. W Hrubieszowie projekt pierwszego budżetu obywatelskiego ruszy w 2017 r.

Reklamy

 

Aby zadecydować o przeznaczeniu środków z budżetu partycypacyjnego, zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami. Konsultacje obejmą teren całego Hrubieszowa, a uczestniczyć w nich będą mogli wszyscy mieszkańcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 13 lat.

Mieszkańcy mogą zgłosić każdą inicjatywę, która przyczyni się do rozwoju miasta, o ile jest ona zgodna z prawem i mieści się w kompetencjach Gminy Miejskiej.

Reklamy

Zgłoszenia można będzie dokonać poprzez formularz dostępny na stronie UM Hrubieszów. Wypełniony wniosek można będzie dostarczyć drogą pocztową lub elektroniczną na adres urzędu albo osobiście – pozostawiając go na sekretariacie . Wykaz zgłoszonych zadań będzie dostępny do wglądu na miejskiej stronie internetowej.

Wysokość budżetu na 2017 rok wyniesie 100 000 zł.

Reklamy

Hrubieszowskim budżetem obywatelskim zajmie się organ doradczo – opiniujący Burmistrza Miasta, w postaci zespołu koordynującego, w skład którego wchodzą: Przewodnicząca – Marta Majewska, wiceprzewodniczący – Ernest Lipski, sekretarz – Agnieszka Wróblewska oraz członkowie: Katarzyna Janik, Anna Łomańska, Justyna Tywoniuk, Piotr Szkalej, Agnieszka Strzelecka, Leszek Otręba, Roman Gumiela, Małgorzata Cios. Do zadań zespołu należeć będzie realizacja budżetu obywatelskiego, czyli m.in.: ocena formalno – merytoryczna zgłaszanych projektów i przeprowadzenie konsultacji.

Zgłoszenia zadań do budżetu będą przeprowadzane w terminie 16.02 – 31.03.2017 r. Ogłoszenie wyników przeznaczenia środków zostanie przedstawione planowo 1 czerwca 2017 r.

Szczegółowy harmonogram wprowadzenia Budżetu Obywatelskiego Miasta Hrubieszowa na 2017 rok:

1. 15 listopada – 21 listopada 2016 wyłonienie zespołu koordynującego

2. 22 listopada 2016 – 15 lutego 2017 – kampania informacyjna i przygotowanie zadań przez mieszkańców

3. 16 lutego 2017 – 31 marca 2017 – zgłaszanie zadań

4. 1 kwietnia 2017 – 14 kwietnia 2017 – weryfikacja zgłoszonych zadań zgodnie z regulaminem BO

5. 15 kwietnia – ogłoszenie listy zadań

6. 16 kwietnia 2017 – 30 kwietnia 2017 – działania informacyjne

7. 1 maja 2017 – 30 maja 2017 – głosowanie

8. 1 czerwca 2017 – ogłoszenie wyników

 

Załączniki:

– Zarządzenie Nr 332/2016 Burmistrza Miasta Hrubieszowa z dnia 18 listopada 2016 roku w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących projektu Budżetu Obywatelskiego Miasta Hrubieszowa na rok 2017. 

https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl/upload/pliki//z332.pdf

– Załącznik Nr 1 – Harmonogram wprowadzenia Budżetu Obywatelskiego Miasta Hrubieszowa na 2017 rok

https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl/upl…/pliki//z332z1.pdf

– Załącznik Nr 2 – Regulamin Budżetu Obywatelskiego Miasta Hrubieszowa

https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl/upl…/pliki//z332z2.pdf

– Załącznik nr 1 do regulaminu Budżetu Obywatelskiego – Formularz zgłaszania zadań
https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl/upload/…//z332z2_1.doc

– Załącznik nr 2 do regulaminu Budżetu Obywatelskiego – Karta do głosowania
https://umhrubieszow.bip.lubelskie.pl/upload/…//z332z2_2.doc

 

 

źródło: UM Hrubieszów