23 grudnia 2024

Jak powinna być wykonana optymalizacja strony, aby ułatwić jej pozycjonowanie?

Zajmujesz się samodzielnym pozycjonowaniem własnej strony internetowej, jednak mijają kolejne miesiące, a afektów w dalszym ciągu nie widać? I to pomimo tego, że pozyskujesz spore ilości linków zewnętrznych? Zapewne więc zaniedbałeś niezwykle istotną czynność, jaką stanowi optymalizacja. Zapoznaj się więc z poradami specjalistów SEO z agencji interaktywnej Wezom z Wrocławia, którzy postanowili podzielić się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem.

Reklamy

 

Optymalizacja stron www zaczyna się od słów kluczowych

Nie da się skutecznie pozycjonować stron www bez wcześniejszego opracowania jądra semantycznego. Należy dokonać wyboru fraz kluczowych, na których będą się skupiać działania SEO. Mogą być to zarówno frazy najbardziej ogólne (zarazem najmocniej konkurencyjne), lokalne, jak i z tak zwanego długiego ogona (long tail).

Wybrane słowa kluczowe powinny się znaleźć zwłaszcza w:

Reklamy
  1. Sekcji meta strony głównej oraz podstron (keywords, meta descriptions, tittle),
  2. Treści akapitów strony internetowej (zwłaszcza oznaczonych jako

    ,

  3. Nagłówku i śródtytułach na stronie,
  4. Opisie zamieszczanych fotografii.

Nie chodzi jednak o to, aby słowa kluczowe upychać na siłę z jak największą częstotliwością. Takie działanie może zostać potraktowane przez algorytmy Google jako Spam, co poskutkuje nałożeniem na stronę filtra. Powinny być one umieszczane z umiarem oraz w jak najbardziej naturalnej formie. Przykładowo – zamiast frazy „bielizna damska Wrocław”, znacznie lepiej zastosować wersję „bielizna damska we Wrocławiu”.

Optymalizacja strony www odnosi się również do odpowiedniej struktury adresów URL. Nie powinny one być zbyt długie, ani składać się z nietypowych znaków typu liczby, gwiazdki, nawiasy etc. Warto natomiast, aby odnośnik do każdej podstrony zawierał w sobie wybrane słowo kluczowe, na które zamierzamy się pozycjonować. Dzięki temu roboty Google będą znacznie łatwiej mogły oczytać tematykę strony, a następnie przypisać jej na tej podstawie wysoką wartość.

Reklamy

Nie można poza tym pominąć faktu, iż optymalizacja strony to również wyeliminowanie błędów utrudniających lub uniemożliwiających wczytywanie się treści oraz nawigację. Pozycjonowanie będzie skazane na niepowodzenie, jeżeli na wielu podstronach znajdą się klasyczne błędy typu 304 czy 302. Serwis powinien zostać poza tym właściwie zoptymalizowany pod kątem użytkowym. Warto zweryfikować, czy wyświetla się on poprawnie na różnych urządzeniach bez względu na rozdzielczość ekranu oraz używaną przeglądarkę stron www.

 

fot. mat. sponsora