Każdego roku polska branża e-commerce notuje wzrost popularności. Oznacza to, że Polacy coraz chętniej wybierają opcję zakupów online. Co najczęściej kupujemy? Kto częściej wydaje pieniądze w sieci – kobiety czy mężczyźni? Sprawdź czy Twoje przypuszczenia się sprawdzą!
Czy wiesz od jak dawna robimy zakupy online? Koncepcja wykorzystania Internetu w celach handlowych dotarła do naszego kraju już w 1996 roku. To właśnie wtedy warszawska firma Terent utworzyła pierwszy polski sklep internetowy. Od tego czasu sprzedaż w Internecie znacznie się spopularyzowała. Nowe technologie pozwoliły sprzedawcom usprawnić wiele elementów zakupów – od oprawy graficznej strony internetowej sklepu, poprzez wprowadzenie bezpiecznych płatności online, aż po umożliwienie ekspresowej dostawy do klienta, nawet w ciągu 12 godzin. Dzięki takim ulepszeniom, wielu z nas kupuje online, przynajmniej dwa razy w miesiącu.
Co najczęściej kupujemy? Według raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-commerce Polska.” 64% kupujących w Internecie decyduje się na zakup odzieży online. Na drugim miejscu, z wynikiem 54%, znajdują się książki, płyty oraz filmy. Podium zamykają bilety do kina i teatru – aż 51% badanych kupuje je online. Najmniejszą popularnością w sklepach internetowych cieszą się materiały budowlane, ubezpieczenia oraz artykuły kolekcjonerskie. Średnia kwota przeznaczona przez Polaków na miesięczne wydatki shoppingowe to odpowiednio 224zł na ubrania, 99zł na książki oraz 68zł na bilety.
W porządku, kupujemy sporo ubrań i dodatków. Ale kto kupuje więcej, kobiety czy mężczyźni? Od kilku lat, to Panie wygrywają ranking. Nie inaczej było też w 2018 roku – wśród kupujących w Internecie 54% stanowiły kobiety. Biorąc pod uwagę inne wytyczne demograficzne, zdecydowanie najwięcej, bo aż 44% ankietowanych, to osoby ze średnim wykształceniem. Wiek kupujących rozkłada się w miarę równomiernie, między grupy wiekowe 15-24 oraz 25-34 lat (odpowiednio 31% i 32%). Według badań, osoby, które kupują online mają dobrą sytuację finansową i mieszkają w średnich lub dużych miastach.
Ze względu na to, że Polacy coraz częściej decydują się na zakupy internetowe, a ilość sklepów dostępnych na rynku jest ogromna, kupujący chętnie poszukują okazji i promocji. Niestety, przy takim ogromie marek i producentów, niekiedy ciężko jest znaleźć te najlepszą, najbardziej korzystną ofertę. Tutaj na scenę wkraczają strony z kodami rabatowymi, wyprzedażami i promocjami, powstałe właśnie z myślą o tych, którzy pragną zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.
Pomysł na „kod rabatowy” pochodzi z USA od… twórcy Coca-Coli! W 1867 roku, gdy napój ten sprzedawany był tylko w aptekach jako „leczniczy”, twórca marki, pan John Pemberton zaproponował aptekarzom nową strategię marketingową. W zamian za dwa galony Coca-Coli ekstra, Pemberton otrzymał nazwiska osób, które mieszkały w pobliżu każdej z aptek. W ten sposób mógł rozpocząć kampanię reklamową, która polegała na wrzucaniu do skrzynek pocztowych kupony na darmową szklankę Coli. Przyjdź, skosztuj na koszt fimy i wróc po więcej!
Dziś, ponad 150 lat później, kupony i kody rabatowe są oferowane niemal przez każdy sklep. Dlaczego więc z nich nie skorzystać? Jeśli nie masz ochoty przekopywać Internetu w poszukiwaniu odpowiedniej zniżki, możesz skorzystać z takich serwisów jak kod-rabatowy.pl. Specjalnie wyselekcjonowane okazje są dostępne na wyciągnięcie ręki. Jeżeli tak jak większość Polaków, chętnie kupujesz w sieci, na pewno spodoba Ci się koncepcja strony z wyjątkowymi kuponami, uporządkowanymi według kategorii i okazji. Spróbuj, a przekonasz się jakie to proste i wygodne!
Więcej informacji: kod-rabatowy.pl
(tekst i fot. mat. sponsora)